Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cine „a băut” mai multe reclame TV pentru bere în 2016?

Volumul de audiență TV pentru reclamele comandate de cei patru mari producători de bere din România, în perioada 1 ianuarie – 18 decembrie 2016, s-a ridicat la nivelul anului 2015. Asta în ciuda unor evenimente sportive de anvergură care ar fi putut încuraja investițiile în publicitatea TV ale berarilor.
bere_bere.jpg

Campaniile de promovare pe televiziune pentru brandurile de bere deținute de Heineken, Bergenbier S.A., Ursus Breweries și United Romanian Breweries Bereprod (URBB) au acumulat un volum total de audiență de 108.262 GRP’30 target comercial (urban, 18 – 49 de ani), în perioada 1 ianuarie – 18 decembrie 2016, în scădere cu 0,5% față de același interval din 2015.

Se poate spune că volumul total de publicitate TV consumat de berari s-a menținut la același nivel din anul precedent. În 2016 a avut loc Campionatul European de fotbal din Franța și ne-am fi așteptat ca volumul să crească. Doar URBB „s-a lipit” mai tare de acest eveniment, marca sa Carlsberg numărându-se printre printre sponsorii competiție.

Heineken și Ursus Breweries și-au diminuat volumele de publicitate TV față de 2015, cu 15,1, respectiv 24,6%.

Grupul internațțional SAB Miller, care deține în România compania Ursus Breweries, a fuzionat în 2016 cu gigantul Anheuser-Busch InBev. Poate din acest motiv, Ursus Breweries și-a „frânat” promovarea mărcilor de bere, adoptând o poziție „cuminte” în așteptarea finalizării tranzacției internaționale.

În schimb, Bergenbier S.A., care deține, printre altele, brandurile de bere Bergenbier, Noroc, Stella Artois și Staropramen, și-a majorat consumul de publicitate cu 49% față de 2015.

La rândul său, URBB (Tuborg, Carlsberg, Holsten și Skol)  a înregistrat o creștere a volumului de audiență cu 14,5% față de 2015.

Bugetul de audiență TV consumat de cei patru mari jucători pe piața berii din România a reprezentat, în perioada analizată, circa 5% din volumul total de publicitate TV.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

VEZI CONSUMUL DE PUBLICITATE PE TELEVIZIUNE PENTRU SUPERMARKETURI – ANUL 2016

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii