
Cei doi creativi au rezolvat brieful The Fred Hollows Foundation, organizație non-profit specializată în domeniul sanătății oculare. Cele 38 de echipe din concurs, reprezentând tot atâtea țări cu tradiție în comunicare, trebuiau că propună ideea și soluția unei campanii digitale integrate care să atragă atenția asupra faptului ca 80% dintre cazurile de orbire la nivel global pot fi tratate sau prevenite.
Reporter: Ce ar spune o biografie scurtă despre voi?
Răzvan Ghilencea: Sunt copywriter la Friends TBWA. Pe scurt: o facultate, un internship, alt internship, TBWA, Școala Alternativă (The School for Creative Thinking), Cannes Lions. Da, cam atât.
Bianca Dumitrașcu: Bonjour! Sunt art director la Friends TBWA, graphic designer la bază, cu o mare pasiune pentru type, lettering și branding. Pe scurt, îmi place ceea ce fac.
Reporter: Cum ați ajuns să concurați în acest an la Cannes Young Lions?
Răzvan Ghilencea: Destul de simplu. Ne-am înscris la The Alternative School for Creative Thinking, un proiect fondat de ambasadorul Cannes Lions în România. Acolo am rezolvat mai multe briefuri (unele mai grele, altele mai ușoare), apoi le-am urcat pe Facebook, pe pagina echipei, și am primit note de la juriu. Au făcut clasamentul și uite așa ne-am ales cu un super sponsor: Academy+Plus. Cam atât.
Reporter: Care a fost primul sentiment după ce ați aflat că ați câștigat aurul la Cannes?
Bianca Dumitrașcu: Uimire. Îmi aduc aminte că eram foarte mulți, iar când au dat bronzul Rusiei, cumva mă resemnasem. După ce au strigat România de trei ori am zis: „Aoleu noi suntem!”.
Răzvan Ghilencea: A fost unexpected. Pentru că am scos o idee mișto, dar puțin pe lângă brief. Și închipuiește-ți că atunci când au anunțat bronzul au început cu „this ideea was on brief…”. De aia am fost puțin cam debusolați când au anunțat. De fapt, pot să jur că am avut „an out-of-body experience”.