Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cine a câștigat și cine a pierdut pe nișa televiziunilor de știri?

televiziune.jpg
România TV și B1 TV au înregistrat în 2013 creșteri ale volumelor de publicitate, în timp ce Antena 3 și Realitatea TV au pierdut audiență pentru reclamele difuzate față de anul precedent. Nișa televiziunilor de știri a livrat clienților publicitari un buget de audiență cu doar 3,9% mai mare decât în 2012.

Volumul total de audiență livrat de cele patru televiziuni de știri pentru reclamele difuzate s-a ridicat, în perioada 1 ianuarie – 15 decembrie 2013, la 190.793 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Pe baza puntelor de audiență (Gross Rating Points – GRP), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. (GRP este indicatorul consumului de publicitate TV.)

Pe nișa știrilor, Antena 3 a livrat cel mai mare volum de audiență, în perioada amintită: 83.732 GRP’30 pe targetul comercial. Acesta este mai mic cu 15,2% față de cel din același interval al anului 2012. (Volumul conține și reclamele pentru diferite entități media din grupul Intact.)

O creștere majoră de audiență pentru publicitatea difuzată a înregistrat-o România TV: 129,8%. Bugetul de audiență livrat de România TV a fost de 43.535 GRP’30 pe targetul comercial.

B1 TV a obținut o creștere importantă a volumului de audiență: 41,8%, ajungând la 33.080 puncte de audiență pe targetul comercial. Realitatea TV a suferit o erodare a audienței de 28,4% față de 2012, furnizând clienților publicitari un buget total de 30.445 GRP’30 pe targetul comercial.

În 2013, publicitatea pe nișa televiziunilor de știri s-a menținut la nivelul anului precedent (creștere de 3,9%).

Vezi AICI care sunt televiziunile cu cele mai mari audiențe în București. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii