Cautare




, Staff

Media şi entertainment |
|

Cinci lecții valoroase de antreprenoriat de la Henry Ford

Henry Ford, fondatorul imperiului auto cu același nume, este recunoscut nu numai pentru succesul său, ci și pentru stilul său de leadership.
Henry Ford shutterstock_499929169

Cinci lecții de antreprenoriat de la Henry Ford:

1. Fă-ți treaba foarte bine

Pasiunea pentru mașini și dăruirea sa l-a făcut pe Henry Ford să fie considerat adesea ca fiind inventatorul acestora, însă acest lucru nu este adevărat. De aici putem desprinde o lecție valoroasă: fă ceea ce îți place cu pasiune și pune-ți amprenta în tot ceea ce faci, așa cum a făcut-o și Ford.

2. Privește eșecurile ca pe niște oportunități

Ford a eșuat de mai multe ori înainte de a reuși, iar acest drum nu este deloc necunoscut printre antreprenori. Chiar dacă eșecurile sunt dureroase la început, trebuie să fim capabili să le depășim și să extragem anumite învățături din ele.

După cum a afirmat Ford la un moment dat, „Eșecul este pur și simplu ocazia de a începe din nou, de data aceasta în mod mai inteligent”.

În fiecare eșec sunt informații valoroase. Întreabă-te: Cu ce am greșit? Ce pot face diferit pe viitor?

3. Fii constant în munca ta

Este foarte important pentru un antreprenor să muncească în mod constant și să ofere produse/servicii mereu la aceeași calitate. După cum a spus Ford, „Calitatea înseamnă să îți faci treaba atunci când nu te vede nimeni”.

4. Lasă acțiunile tale să vorbească pentru tine

Ford era cunoscut ca fiind modest în ce privește stilul său de viață. Într-o zi, secretarul lui l-a întrebat de ce nu poartă haine mai scumpe. Atunci, Ford i-a explicat că nu are nevoie de haine pompoase, pentru că toată lumea îl cunoștea deja și nu era nevoie să atragă atenția asupra sa.

Altă dată, Ford se afla în străinătate, iar secretarul său i-a sugerat din nou să poarte haine mai scumpe. Răspunsul lui a fost că nu voia să se agite pentru oamenii care nici măcar nu îl cunoșteau.

Concluzia: lasă munca ta să vorbească pentru tine!

5. Nu face o afacere doar pentru bani

„O afacere care nu produce decât bani este o afacere proastă”, spunea Ford.

Multe afaceri urmăresc doar profitul, bazându-se pe impulsurile și nevoile oamenilor. Însă este mult mai bine să aduci o valoare reală clienților tăi. Mulți antreprenori ating succesul financiar deoarece joacă un rol esențial în viața oamenilor. Astfel, banii nu sunt miza principală, ci sunt un aspect firesc al afacerii.

Oamenii nu și-l amintesc pe Henry Ford ca fiind un om care a făcut mulți bani, ci, în primul rând, ca o fiind o figură reprezentativă pentru industria auto.

Traducere și adaptare Forbes.com

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii