Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

Cinci bănci din Top 10 pregătesc un Cod de Bune Practici Bancare. Consultarea publică se încheie în ianuarie 2018

Băncile membre ale Consiliului Patronatelor Bancare din România (CPBR) au aderat la un set comun de principii structurate sub forma unui Cod de Bune Practici Bancare în Relația cu Debitorii Consumatori, pe care l-au lansat astăzi în consultare publică.
banca.jpg

Băncile semnatare sunt Banca Comercială Română (locul 1, în topul băncilor din 2016, după active, în valoare de 64,068 miliarde de lei, respectiv 16,28% din piață), Bancpost (locul 9, 11,656 miliarde de lei, 2,96%), ING Bank (7, 27,869 miliarde de lei, 7,08%), Raiffeisen Bank (locul 4, 33,419 miliarde de lei, 8,49%) și UniCredit Bank (5, 32,687 miliarde de lei, 8,3%). Cele cinci bănci care compun CPBR dețin peste o treime din totalul activelor bancare din sistem (39%), angajații acestora reprezentând circa 30% din totalul salariaților din sector.

După ce în ultimii ani au fost discuții publice intense și uneori controversate privind situațiile debitorilor consumatori aflați în situații dificile, cele cinci bănci și-au propus ca, prin lansarea codului, să evidențieze măsurile pe care deja le adoptă și pe care le au în vedere și în viitor, precum și angajamentul asumat de a trata cu toată seriozitatea clienții aflați în reală dificultate.

Semnatarii Codului de bune practici consideră că este benefic pentru relațiile dintre consumatori și instituțiile de credit să existe o comunicare proactivă asupra existenței unor posibile soluții în cazul apariției unor situații dificile pentru debitori (respectiv cei a căror capacitate de a-și onora obligațiile față de creditori este afectată):

„De-a lungul timpului, instituțiile de credit au dezvoltat și propus soluții debitorilor consumatori aflați în astfel de situații dificile. Unele dintre aceste soluții sunt cunoscute, altele sunt mai puțin cunoscute.

Fără a stabili sau a-şi propune să identifice măsuri comune de ordin comercial, Codul conţine atât posibile măsuri de sprijinire a clienţilor ce se confruntă cu situaţii generate de dificultăţi financiare, în vederea depăşirii acestora, cât şi principii de prevenire a situaţiilor de neplată a creditelor.”

Consultarea publică a Codului se realizează prin intermediul site-ului www.cpbr.ro, în următoarele șase luni, până la finele lunii ianuarie 2018. Sugestiile și propunerile pot fi trimise atât direct în secțiunea de Consultare Publică a site-ului, cât și la adresa de e-mail consultare@cpbr.ro.

Băncile semnatare își manifestă speranța unui schimb de idei cât mai obiectiv și mai constructiv în perioada consultării publice și sunt încrezătoare că acest cod va fi însușit în perioada următoare de cât mai multe instituții de credit.

Topul băncilor din România în 2016, în funcție de active

Activele sistemului bancar din România au cumulat o valoare de aproape 393,648 miliarde lei, la finele lunii decembrie 2016, cu aproximativ 6,65% peste nivelul înregistrat la aceeași dată a anului anterior, potrivit Băncii Naționale a României.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii