Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cifrele lui Barbu

Petre_Barbu.jpg
România TV a depășit audiența canalului public TVR1, la nivel urban. Eurosport este singura televiziune de sport care, în acaest an, a atras mai multă publicitate decât în 2011. Cota de piață a SRTV se „îngustează” în fiecare lună.

37,8%

Televiziunile de sport nu au fost în acest an în atenția advertiserilor locali. Doar  canalul Eurosport se poate lăuda cu o creștere importantă de 37,8% a volumul de publicitate (GRP’30), în intervalul ianuarie – noiembrie a.c. față de aceeași perioadă a anului 2011. Asta în timp ce Sport.ro a suferit o scădere de 22%, iar GSP TV a pierdut 22,9 procente. Sport 1 pare că a ieșit de pe „terenul publicității”, după ce a pierdut drepturile TV pentru câteva competiții fotbalistice importante. Dar liderul canalelor de sport a rămas și în acest an Sport.ro (aparținând Pro TV S.A.), cu un volum de puncte de audiență de 23.143 GRP-uri. Pe următoarele două locuri, dar la foarte mare distanță, se află Eurosport cu 6.732 GRP-uri și GSP TV cu 6.424 GRP-uri.       

 

84,4%

În primele 11 luni ale anului, canalul de filme Universal Channel a livrat clienților publicitari 15.133 puncte de audiență (GRP’30 urban), cu 84,4% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Este cea mai mare creștere procentuală înregistrată de o televiziune importantă de filme. Creșterea Universal Channel este superioară concurenților Pro Cinema (10,3%), AXN (44,9%) și Diva Universal (36,6%). Totuși, ca volum de puncte de audiență, Universal Channel se situează pe locul 22 în topul stațiilor care au furnizat cele mai multe GRP-uri, în urma televiziunilor amintite mai sus. Un alt concurent pe această piață, canalul MGM, a obținut o creștere de 72,8%, dar volum său de audiență furnizat clienților publicitari a fost de doar 1.671 GRP’30.

3,8%

În luna noiembrie, cota totală de piață a canalelor publice TVR1 și TVR2 a fost de 3,8%, la nivel urban. Așadar, Societatea Română de Televiziune (SRTV) a ajuns să dețină sub 4% din numărul de telespectatori din mediul urban. Este o cifră „istorică” în audiența televiziunii publice. TVR1 a avut o cotă de vizionare de 2,6%, în timp ce TVR2 a înregistrat 1,2%. Cu această cotă de piață de 3,8%, SRTV se plasează în urma SBS Broadcasting (Prima TV și Kiss TV), cu 4,4% și Kanal D, care evoluează singur pe piața românească și care a obținut o cotă de 7,6%. De asemenea, SRTV a ajuns să aibă aceeași cotă de piață cu cele trei televiziuni comerciale ale fraților Micula: Național TV, Favorit TV (muzică populară) și Național Plus 24.

 

67.000

Canalul de știri România TV a avut în noiembrie o audiență medie de 67.000 de telespectatori pe minut, la nivel urban (0,6% rating urban). În această lună, România TV a depășit posturile concurente B1 TV (61.000 telespectatori pe minut) și Realitatea TV (56.000). Între cele trei posturi se dă o bătălie acerbă, liderul pieței de știri, Antena 3, fiind foarte departe în sondaje: 161.000 de telespectatori/minut. De asemenea, România TV s-a plasat înaintea canalului public TVR1 (65.000 de telespectatori). Deși televiziunea lui Sebastian Ghiță a luat în sondaje B1 TV și Realitatea TV, bugetele de publicitate atrase sunt mult sub cele ale concurenței.

 

1.339.000

În sezonul fotbalistic abia încheiat (august – decembrie 2012), Pro TV a difuzat numai meciurile din grupele Europa League, mai cu seamă partidele Stelei. Audiența medie a competiției difuzate de Pro TV a fost de 1.339.000 de telespectatori pe minut (12,8% rating, all urban). Audiența obținută de Europa League la Pro TV este inferioară audienței meciurilor din preliminariile Campionatului Mondial 2014, transmise de canalul public TVR1. Partidele naționalei lui Pițurcă au făcut la TVR1 un rating mediu de 14,3%, adică 1.497.000 de telespectatori pe minut.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii