Cum distanța socială este una dintre condițiile de bază în combaterea virusului, producătorii care nu și-au închis fabricile caută metode sigure pentru a-și livra automobilele de pe stoc.
Una dintre ideile originale vine de la Geely Auto, unul dintre cei mai mari producători auto din China, care deține brandurile auto europene Volvo și Lotus. Cum China pare să-și revină încetul cu încetul după pandemie, Geely a anunțat că a reluat livrările după ce, în februarie, a lansat o platformă online care permite configurarea mașinii după specificațiile dorite de client, obținerea de finanțare și asigurare, și oferă opțiunea livrării fără a intra în contact cu personalul dealerilor.
Mașinile sunt dezinfectate de dealeri, iar cheile sunt trimise proprietarului cu drona. Sistemul funcționează și pare să fie pe placul clienților de vreme ce, de la lansarea platformei și până astăzi, au fost înregistrate și livrate contactless 10.000 de automobile. Serviciul este deocamdată disponibil doar în câteva orașe, însă Geely spune că îl va extinde pentru că lista de așteptare pentru acest sistem numără peste 100.000 de clienți.