
În China, vânzările din domeniul retail au scăzut în luna iulie din cauza faptului că revenirea consumatorilor la cumpărături continuă să fie lentă, informează Reuters.
Consumatorii din a doua cea mai mare economie a lumii nu au reușit să scape de temerile legate de pandemia de coronavirus, în timp ce sectorul de retail se luptă să crească ritmul vânzărilor.
Piețele asiatice au scazut vineri, pe fondul indicatorilor economici dezamăgitori, care au stârnit îngrijorări cu privire la reapariția coronavirusului în China.
Economia Chinei
Recuperarea economiei Chinei începuse să capete un ritm încurajator după ce pandemia a paralizat numeroase domenii. Recuperarea a venit pe măsură ce cererea, stimulentele financiare de la guvern și exporturile surprinzător de rezistente au ajutat la reluarea activității.
Cu toate acestea, datele din iulie ale Biroului Național de Statistică, publicate vineri, au arătat o creștere a producției industriale mai slabă decât se preconiza de la an la an.
Mai mult, vânzările scăzute din domeniul retail au contribuit la aceste scăderi într-o a șaptea lună consecutivă. Acest lucru a fost ușor compensat de investițiile imobiliare mai ferme, arătând că un stimul recent a sprijinit construcțiile.
Unii analiști au atribuit pierderea impulsului de resuscitare economică ploilor torențiale care au inundat sudul Chinei din iunie și mai multor focare COVID-19 care au condus la blocarea parțială a economiei.