Cautare




, Contributor

Marketer și scriitor

Media şi entertainment |
|

Checkpoint Laurențiu. Răspunde Xenia Mitran (Marketing Insiders Group): „Suntem generația tinerilor antreprenori fără un cont considerabil în bancă”

Unii lucrează în Marketing&Comunicare, alții în Publicitate sau Media, dar toți au un cuvânt de spus și în afara biroului. Această serie de chestionare ar trebui să ofere o imagine diferită asupra generației de profesioniști care a îndrăznit să facă un pas în față. Răspunde Xenia Mitran, Copywriter la Marketing Insiders Group. Hashtag: #curaj.
xenia mitran

Laurențiu Ion: La ce job visai în liceu?

Xenia Mitran: Când eram de tot mică, voiam să fiu musafir, apoi polițistă. Anii au trecut, iar planurile s-au schimbat, vrând să fiu, pe rând, cântăreață, știristă, bibliotecară și actriță. Toate se învârteau, cumva, în jurul cuvintelor, așa că am ascultat „semnalele” și mi-am urmat menirea: am în permanență un .doc deschis. Acolo aștern, caut cuvinte, aleg, potrivesc, șterg, caut din nou, aștept să coboare divinația. Și o iau de la capăt.

 

Laurențiu Ion: Cum i-ai explica profesia ta unei persoane de 70 de ani?

Xenia Mitran: – Și ce faci tu, acolo, mamaie?

– Scriu, mamaie, povești pentru oameni mari.

 VEZI INTERVIUL CU ALEXANDRU NIMURAD (LEO BURNETT)

Laurențiu Ion: Care e primul lucru pe care-l faci când te trezești?

Xenia Mitran: Deschid un ochi, opresc alarma telefonului, mă spăl pe față, beau un pahar cu apă (neapărat), pornesc o melodie pe Youtube, mănânc (neapărat), beau cafea (două-trei guri). Păstrez lângă mine două cărți de poezie din care citesc câteva versuri și doar după asta sunt gata să ies în lume. Îmi iau ghiozdanul și ies pe ușă.

 

Laurențiu Ion: La ce te gândești când ești în drum spre birou?

Xenia Mitran: Aproape în fiecare dimineață, imediat ce ies din scară, mă așteaptă o pisică neagră pe care e musai să o mângâi și să-i spun una-alta.

Ies în stradă, privesc oamenii cu mare atenție, ascult zgomotul orașului și fredonez melodia pe care am ascultat-o în dimineața respectivă.

Uneori conturez scenarii plecând de la o expresie sau de la un gest, construiesc povești, mă întreb oare la ce se gândesc oamenii în momentul în care îi văd eu, ce povești ascund.

Alteori, ascult muzică în căști și imaginez videclipuri cu scenele care se petrec în fața ochilor mei. Și mai am și zile în care mă grăbesc teribil și regret că încă nu e posibilă teleportatea și mă uit obsesiv la ceas.

 VEZI INTERVIUL CU KARIN BUDRUGEAC (SUB25)

Laurențiu Ion: Dacă ai fi un brand de mezeluri, care ar fi sloganul tău?

Xenia Mitran: Make meat, meat again.

 

Laurențiu Ion: Ce ferestre aș găsi deschise acum în browserul tău?

Xenia Mitran: Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube, Social Media Examiner, We Are Social Media, Social Media Today, diverse reviste literare, diverse reviste de artă, Soma FM sau Guerrilla, stock-uri de fotografii.

Însă, cele două constante care sunt legate de plăcerea de a citi și de a căuta în permanență noi orizonturi sunt: lumea ideilor: SEP sau IEP (două enciclopedii de filosofie), ‘cause We Can’t Stop Doing Metaphysics, vorba cântecului. De acolo aflu, în fiecare zi, ceva nou sau îmi reamintesc ceva vechi, întotdeauna cu Radiohead pe fundal.

Apoi intru în lumea poveștilor, adică în lumea AD-urilor. Apoi creația cea de toate zilele poate să înceapă. Muzica nu lipsește niciodată din căști.

 CITEȘTE RĂSPUNSURILE DATE DE ALEXANDRA FLORESCU (NEMIRA)

Laurențiu Ion: Dacă s-ar face un sitcom despre viața ta la birou, cum s-ar numi?

Xenia Mitran: Aventurile lui Alice în lumea din afara capului ei. E nevoie de curaj să poți să faci trecerea de la singura lume reală, cea din mintea fiecăruia dintre noi, la lumea reală-reală. Și de multă imaginație. De asta avem nevoie de muzică, de filosofie, de literatură, de tot ce ne face să ne simțim vii și conectați. Fiecare zi vine în blank, așa că trebuie să fim atenți la personajele care ne înconjoară, la mutările pe care le facem, la modul în care scriem povestea.

 

Laurențiu Ion: iOS sau Android?

Xenia Mitran: Android. Din pură întâmplare.

 

Laurențiu Ion: Care e superputerea generației tale?

Xenia Mitran: Mi-e greu să fac supoziții și generalizări, dar dacă e să vorbesc, totuși, despre asta, probabil aș spune că e vorba de curajul de a-și exprima părerea și de a-și cere drepturile.

Generația mea e formată din tineri care vor să miște lucrurile, să le dea un sens care contează.

Suntem generația tinerilor antreprenori fără un cont considerabil în bancă — pentru că sunt adepții unei idei, sunt tinerii care dau dovadă de empatie și de constanță în principii. Tinerii care caută în permanență și sunt deschiși noutății, tinerii care au înțeles că arta iese în stradă, cei care au înțeles că schimbarea vine doar din conștientizarea totală a ceea ce se întâmplă în jurul nostru și prin acțiunile noastre.

Poate cel mai bun exemplu e campania #urăște pe care am avut-o la SUBCAPITOL și care a devenit virală în câteva ore.

Dar suntem generația care are mult mai multe calități decât aceea de a deveni „virală”.

 

CARTE DE VIZITĂ

După câteva joburi în educație și comunicare, Xenia Mitran s-a alăturat echipei Marketing Insiders Group, unde e Copywriter. În timpul liber, este PR Manager la revista de literatură și fotografie SUBCAPITOL. Când nu organizează evenimente culturale sau când nu scrie texte catchy, Xenia citește cărți bune. Crede că noua poezie, scrisă de tinerii născuți după ’89, ar trebui să inspire publicitarii.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii