Cautare




, Contributor

Nordic Digital Marketing Team Leader la IBM

SmallBusiness |
|

Checkpoint Laurențiu. Răspunde Silviu Nicolescu (EBA Optics Boutique): „A fi patriot înseamnă să-ți faci treaba cu simț de răspundere”

Silviu Nicolescu lucrează în vânzări din 2005, iar din 2007 s-a alăturat Unlimited Serco Impex, reprezentantul oficial în România pentru unul dintre liderii mondiali producători de lentile de contact, CooperVision. În prezent este Business Development Manager la CooperVision România și Managing Partner la EBA Optics Boutique. Face naveta la magazinul din C.A. Rosetti cu o motocicletă adventure, iar când nu este la birou, încearcă să acumuleze cât mai mulți kilometri pe două roți, prefigurând o călătorie în jurul lumii.
SilviuNicolescu

Laurențiu Ion: Ce îți place cel mai mult în România?

Silviu Nicolescu: Cred că românii au o abilitate înnăscută de a stabili ușor relații interumane. Aceasta este particularitatea care îmi place cel mai mult la România— abilitatea oamenilor de de a se face plăcuți cu ușurință. Al doilea lucru care imi place este diversitatea și faptul că nicio zi nu este la fel.

 

Laurențiu Ion: Dar cel mai puțin?

Silviu Nicolescu: Atitudinea de așteptare; gratuit, super-ofertă, bonus, cadou. Atitudine care îmi doresc să se schimbe. Apoi, cred că nu reacționăm față de ce se întâmplă în viaţa publică. Și cred că aptul că în România ai de multe ori senzația că orice ai vrea să faci pare foarte greu de realizat și ai doar două opțiuni— să te obișnuiești sau să înnebunești.

CITEȘTE INTERVIUL CU CRISTINA ȘTEFAN (DILEMA VECHE)

Laurențiu Ion: Dacă mâine te-ai putea trezi într-o altă țară, care ar fi?

Silviu Nicolescu: Olanda, pentru gradul de civilizație care mă face să trec cu vederea vremea capricioasă și mâncarea de acolo, despre care nu pot să spun că-mi place. E firesc să intri într-o cafenea obișnuită și să te așezi lângă prim-ministrul Olandei care-și citește ziarul în liniște, nederanjat de nimeni.

 

Laurențiu Ion: Dacă ai putea să schimbi ceva în munca ta de zi cu zi din România, ce ar fi?

Silviu Nicolescu: Mă simt confortabil cu munca mea de zi cu zi așa cum este acum, dar la modul ideal aș vrea sa pot găsi un echilibru între muncă, familie, somn, sport, hobby și prieteni, să le pot prioritiza mai bine. Să simt că le pot face pe toate la fel fără vreun compromis.

 

Laurențiu Ion: Care crezi că ar fi fost jobul tău dacă te-ai fi mutat într-o altă țară?
Silviu Nicolescu: După terminarea facultății, am aplicat la job-urile deschise pentru România în cadrul instituțiilor Uniunii Europene. Probabil aș fi fost funcționar public.

 

Laurențiu Ion: Ce înseamnă pentru tine să fii patriot?

Silviu Nicolescu: A fi patriot înseamnă să-ți faci treaba cu simț de răspundere acolo unde ești și să-ți asumi ceea ce ești, cu lucrurile bune pe care să le crești, și cele rele împotriva cărora să lupți.

 

Laurențiu Ion: Care e brandul tău românesc preferat?

Silviu Nicolescu: Interoptik. Nu este un brand din Top 100 Branduri Românești, dar e un brand care a devenit foarte important în segmentul din care face parte (producția de lentile de rețetă performante pentru ochelari). A început ca o afacere de familie și a devenit între timp unul dintre liderii de piaţă. Interoptik s-a dezvoltat continuu, păstrându-şi însă rădăcinile în tradiţia de familie. Se aseamănă foarte mult cu valorile promovate de noi la EBA Optics Boutique.

 

Laurențiu Ion: România, încotro? Dar mediul de afaceri?

Silviu Nicolescu: Cei care vor să își înceapă propria afacere trebuie să fie conștienți că începutul este o etapă dificilă. Așa se întâmplă oriunde, nu doar în România. Este nevoie de adaptabilitate și sfatul meu este să nu se aștepte la rezultate spectaculoase imediat. Să aibă răbdare, încredere în ei și să rămână pozitivi indiferent de greutăți. În privința cheltuielilor, recomandarea mea ar fi să le mențină la minimum pentru a nu rămâne fără bani înainte de vreme.

În România există acum semne de simplificare a calvarului birocratic și multe oportunități în sensul sprijinirii înființării de firme noi, al dezvoltării firmelor mici existente. Programe de genul Start-up Nation sau fonduri europene — Programul Operațional Regional sunt exemple pentru stimularea înființării afacerilor mici sau a dezvoltării celor existente.

Această serie de chestionare a fost pornită pentru a aduce în prim plan noua generație de profesioniști care, în pofida tendințelor, au decis să rămână să lucreze în țară. Opiniile exprimate în aceste materiale aparțin respondenților, ci nu angajatorilor săi.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii