Cautare




, Contributor

Marketer și scriitor

Media şi entertainment |
|

Checkpoint Laurențiu. Răspunde Ruxandra Drilea (Publicis): „Mereu căutăm the next better thing cu simplitatea unui Tinder swipe”

Unii lucrează în Marketing&Comunicare, alții în Publicitate sau Media, dar toți au un cuvânt de spus și în afara biroului. Această serie de chestionare ar trebui să ofere o imagine diferită asupra generației de profesioniști care a îndrăznit să facă un pas în față. Răspunde Ruxandra Drilea, Copywriter la Publicis România. Hashtag: #thestruggleisreal.
 aboneaza-te
RuxandraDrilea

Laurențiu Ion: La ce job visai în liceu?

Ruxandra Drilea: Îmi doream să fiu actriță sau ilustrator. Cumva, job-ul de copywriter presupune să ai și competențe de actor uneori, încerci să fii doamna de 50 de ani în noua campanie a unui retailer sau fotbalist pentru o nouă activare a unei beri. Și cu ilustrarea am început deja aici.

 

Laurențiu Ion: Cum i-ai explica profesia ta unei persoane de 70 de ani?

Ruxandra Drilea: Sau cum a decurs explicația cu bunica mea.

— Mai simplu, fac reclamele alea de la televizor.

— De la teleshopping?

— Nu, nu, celelalte, de la mărci/firme de produse și servicii, *insert brands that she uses*.

— Și tu le filmezi sau apari în ele?

— Nu, eu le scriu.

— Ca un scriitor?

— E puțin mai mult de atât, că mă gândesc și la întreaga idee, cum te conving pe tine să cumperi acel produs, dar într-un mod creativ.

— Mie să-mi zici când te văd pe tine la televizor.

 

Laurențiu Ion: Care e primul lucru pe care-l faci când te trezești?

Ruxandra Drilea: Îmi verific notificările de pe toate rețelele sociale, mail-ul, îmi pun un playlist drăguț de pe iTunes și încep să mă pregătesc pentru o nouă zi. Nu fac prea multe dimineața, nu sunt a morning person neapărat, așa că îmi beau cafeaua și iau micul dejun direct la birou.

CITEȘTE: Mariana Ungureanu (IBM)

Laurențiu Ion: La ce te gândești când ești în drum spre birou?

Ruxandra Drilea: Merg pe jos până la birou, fac 15 minute și tot timpul am un soundtrack, așa că de multe ori mă influențează ce ascult. Interpretez altfel versurile sau îmi imaginez un alt video pentru piesă. Am același traseu zilnic, de multe ori văd aceleași fețe, așa că uneori le fac short stories în minte sau vorbesc în locul lor. „Diana, 27 de ani, cu un soy latte de la Starbucks în mână, se îndreaptă spre job-ul ei de Brand Manager”. „Băiatul înalt cu barbă, care se oprește la farmacie, sigur caută un cure pentru hangover, după o seară în club”.

În zilele simple, mă gândesc la ce urmează să fac în ziua aia sau de unde să comandăm la prânz.

 

Laurențiu Ion: Dacă ai fi un brand de mezeluri, care ar fi sloganul tău?

Ruxandra Drilea: Nicio masă fără aperitiv. Cum mezelurile sunt nelipsite din orice aperitiv, lângă roșiile cu vinete și cașcaval, sloganul spune că lucrurile încep cu un starter, un aperitiv, un început de nelipsit care te pregătește pentru felurile următoare, următoarele etape. Desigur, poți mânca fără aperitiv, dar oare mai e la fel?

Sau dacă e să îi dau un twist deloc modest aș spune: Singurul aperitiv care e fel principal.

VEZI RĂSPUNSURILE LUI MIHAI BONCA (Brand Architects)

Laurențiu Ion: Ce ferestre aș găsi deschise acum în browserul tău?

Ruxandra Drilea: Sunt tab-hoarder. Pur și simplu nu le pot închide. Am zeci de foldere și sub-foldere în bookmarks. Și de obicei la pun și în ordine. Dar, în any given day, în browser-ul meu se găsesc deschise categorii diferite de site-uri. Cele mai vechi sunt o serie de articole de pe Medium, The Atlantic, Brain Pickings sau New Yorker pe care trebuie să le citesc când am timp, apoi urmează 7 task-uri deschise în Basecamp pentru munca, unele dublate, urmate de secția de muzică cu Playlist-uri de Youtube și Soundcloud, deși în același timp am iTunes deschis și în final puțin entertainment de pe tumblr și Facebook.

 

Laurențiu Ion: Dacă s-ar face un sitcom despre viața ta la birou, cum s-ar numi?

Ruxandra Drilea: The struggle is real. Mi se pare că e o și o propoziție care descrie generația noastră.

Deși we find a little struggle in everything, ne descurcăm imediat, găsim mereu o soluție. Căutăm mereu varianta cea mai bună, originală, rapidă, să rezolvăm ceva. Așa că deși struggles sunt de obicei first world problems, tot ne descurcăm.

Ca în prima mea zi de job, când o accountă mi-a zis că trebuie să fac un task și a folosit un acronim pe care nu-l știam. Nici Google nu m-a ajutat și nu voiam să întreb. Așa că i-am cerut un exemplu de cum comunica de obicei brand-ul prin acest acronim, neavând induction pe brand, era o întrebare OK. Investigăm și ne descurcăm.

 

Laurențiu Ion: iOS sau Android?

Ruxandra Drilea: IOS. Pentru că nu realizezi când ai ceva decât atunci când îl pierzi. Și cum printr-o aventură mi-am pierdut iPhone-ul în Uber și am fost nevoită să am un telefon intermediar cu Android, chiar i-am dus dorul IOS-ului. Nu mă mai întorc la Android. OK, poate doar pentru Google Pixel.

 CITEȘTE: RAISA BEICU (GROUPE RENAULT)

Laurențiu Ion: Care e superputerea generației tale?

Ruxandra Drilea: We don’t settle. Nici settle down pentru case, mașini, investiții serioase. Nici settle în general. Mereu căutăm the next better thing cu simplitatea unui Tinder swipe. Și cred că asta e puterea noastră pentru că atunci când nu ne mulțumim cu ceva, ne implicăm mai tare, cerem mai mult de la noi, de la angajatorii noștri, de la fiecare activitate pe care vrem să o facem în timpul liber. Și îmi place mult asta la millennials, deși râd puțin de generația noastră, răsplătindu-ne cu medalii pentru toate reușitele de zi cu zi, apropo de the struggle is real: Millenials Medials.

 

CARTE DE VIZITĂ

Ruxandra Drilea este Copywriter la Publicis România și Young European Creative of the Year, ADC*E. A câștigat metale de toate culorile la Fibra, Effie, Golden Drum și shortlists la Cannes.

A reprezentat România la Art Director’s Club în Creative Camp 2014 la München și în 2016 la Nuremberg. A terminat Publicitate la SNSPA în anul 2014 și Școala ADC, unde a obținut bursa Grolsch, The Alternative School for Creative Thinking în 2015. Ruxandra este pasionată și de ilustrație.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii