Cautare




, Contributor

Marketer și scriitor

Media şi entertainment |
|

Checkpoint Laurențiu. Răspunde Raisa Beicu (Groupe Renault): „Suntem generația momentului”

Unii lucrează în Marketing&Comunicare, alții în Publicitate sau Media, dar toți au un cuvânt de spus și în afara biroului. Această serie de chestionare ar trebui să ofere o imagine diferită asupra generației de profesioniști care a îndrăznit să facă un pas în față. Răspunde Raisa Beicu, PR Specialist la Groupe Renault. Hashtag: #generațiamomentului.
Raisa Beicu

Laurențiu Ion: La ce job visai în liceu?

Raisa Beicu: Am visat mult timp să devin avocat, dar am renunțat pe parcurs. Uitându-mă acum în urmă, mi-e clar că nu mi s-ar fi potrivit o carieră în fața instituțiilor judecătorești. Apoi, am fost sigură că o să devin designer de interior – asta pentru că am avut mereu talentul de-a face diferite aranjamente prin casă, gândeam ornamente de Crăciun și de Paște pentru mesele familiei, născoceam obiecte de design din orice, citeam reviste de profil. Să fiu sinceră, încă nu știu în ce punct am renunțat la ideea de a fi designer, dar am lăsat o ușă deschisă acestei opțiuni.

 

Laurențiu Ion: Cum i-ai explica profesia ta unei persoane de 70 de ani?

Raisa Beicu: I-aș spune că am un job în care vorbesc cu mulți oameni, gândesc evenimente și mesaje adaptate diferitelor situații. Am un job care presupune să fiu mereu la curent cu ce se întâmplă în lume, să cunosc oameni din varii domenii, să citesc mult, să scriu bine, să fiu un om interesat de cei din jur și să observ lucruri pe care alții nu reușesc să le observe.

 CITEȘTE: SUNTEM GENERAȚIA HASHTAG COLECTIV

Laurențiu Ion: Care e primul lucru pe care-l faci când te trezești?

Raisa Beicu: Mă trezesc destul de devreme, verific Facebook-ul, Instragram-ul, mail-ul, blogul, deschid un site de muzică, îmi pregătesc mic-dejunul, mă gândesc la lucruri pe care trebuie să le fac în ziua respectivă, îmi pun cartea și agenda în geantă și:

– plec la job (luni-vineri)

sau

– în oraș să beau un Flat White, să mă văd cu prieteni sau parteneri și/sau să lucrez (sâmbăta).

Duminica stau în casă. De dimineață până seara. Duminica citesc, dorm, scriu, mă uit la filme.

 

Laurențiu Ion:La ce te gândești când ești în drum spre birou?

Raisa Beicu: Ah, aici chiar e greu, pentru că am un traseu destul de lung – lucrez ca PR Specialist la Groupe Renault, iar sediul nostru se află în West Gate, lângă autostrada spre Mioveni, unde Dacia are uzina, iar eu locuiesc aproape de Piața Unirii.

Așadar, de trei ani, de când lucrez pentru acest producător auto, drumul spre birou este unul dintre puținele momente când mă gândesc la tot soiul de lucruri, examinez oameni, îmi imaginez ce fac, ce probleme au, ce cărți citesc. Îmi place mult să mă uit la cei care așteaptă pe peron, la cei de pe stradă, la cei care urcă, cei care coboară. Mereu îmi vin idei de texte sau materiale pe drumul spre birou sau spre casă.

Dacă mulți ar considera un dezavantaj să ai biroul departe de casă, pentru mine e doar o ocazie să mai descopăr grimase, gânduri, momente.

 CITEȘTE: MEGATENDINȚELE ANULUI 2017 ÎN DIGITAL MARKETING

 

Laurențiu Ion: Dacă ai fi un brand de mezeluri, care ar fi sloganul tău?

Raisa Beicu: Serios, dar cu gust.

 

Laurențiu Ion: Ce ferestre aș găsi deschise acum în browserul tău?

Raisa Beicu: Am mereu deschis un tab cu muzică: nicecream.fm, eclecticfm.ro, jazzradio.fr, 7radio.ro sau contul de youtube.

Altfel, nelipsite sunt și facebook-ul, gmail-ul, wordpress-ul raisabeicu.ro, contul de Goodreads. Foarte des intru pe site-uri ca okian.ro (de unde-mi cumpăr cărți în engleză), brainpickings, scena9, art7, tumblr, CNN, BBC, The New Yorker, Wired, Monocle.

CITEȘTE: EDUCAȚIA ALTERNATIVĂ A „GENERAȚIEI COOL”

 

Laurențiu Ion: Dacă s-ar face un sitcom despre viața ta la birou, cum s-ar numi?

Raisa Beicu: „PR in the Jungle” – referință la Mozart in the Jungle, un serial care-mi place mult, despre culisele Filarmonicii din New York, condusă de Rodrigo, un dirijor excentric şi entuziast.

Oboiul, vioara, violoncelul sau flautul sunt doar câteva dintre instrumentele studiate în serial, asociate cu personaje și vieți comparabile cu a mea, cu ale colegelor mele, cu ale celor din industria PR-ului și nu numai. Rodrigo nu respectă reguli sau o face în limita extravaganței lui. Cam așa mi se pare că este și o zi într-un birou de PR: sunt puține reguli care funcționează de la un caz la altul. Trebuie să fii mereu out of the box, flexibil, să gestionezi situații și instrumente uneori neacordate. Important este să iasă bine concertul, iar cei din public să aplaude sincer.

 

Laurențiu Ion: iOS sau Android?

Raisa Beicu: iOS. M-am obișnuit cu design-ul lor, mi se pare totul simplu și intuitiv.

 

Laurențiu Ion: Care e superputerea generației tale?

Raisa Beicu: Rapiditatea. Vorbim instant, trăim instant, reacționăm la un Seen distanță, călătorim enorm, vorbim pe zeci de conturi de social media cu oameni de pe continente diferite în aceeași zi. Gândim instant, avem idei noi instant, luăm decizii instant, suntem generația momentului. Superputerea asta, însă, ne și superdezechilibrează uneori. Tot instant.

 

CARTE DE VIZITĂ

Raisa Beicu este PR Specialist în cadrul Groupe Renault de aproximativ trei ani de zile. Inainte de poziția ocupată la cel mai mare producător auto din România, a lucrat în agenții de PR și advertising și a urmat EACA International Summer School of Advertising and Communications în Barcelona, precum și un an la Facultatea de Publicitate și PR, Universitad de Girona, Spania.

De câteva luni de zile, și-a lansat blogul raisabeicu.ro, unde face recenzii de cărți, scrie despre povești ale oamenilor, descoperă locuri și recomandă evenimente și proiecte.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii