Cautare




, Contributor

Marketer și scriitor

Media şi entertainment |
|

Checkpoint Laurențiu. Răspunde Mihai Bonca (Brand Architects): „Orice se poate schimba dacă sunt suficient de mulți oameni care doresc același lucru”

Unii lucrează în Marketing&Comunicare, alții în Publicitate sau Media, dar toți au un cuvânt de spus și în afara biroului. Această serie de chestionare ar trebui să ofere o imagine diferită asupra generației de profesioniști care a îndrăznit să facă un pas în față. Răspunde Mihai Bonca, fondator al Brand Architects și profesor de Marketing la Universitatea Alternativă. Hashtag: #schimbare.
Locul 23 - Mihai Bonca

Laurențiu Ion: La ce job visai în liceu?

Mihai Bonca: În liceu, eram fascinat de psihologie. Mi se părea extraordinar să înțeleg cum funcționăm, care sunt pulsiunile noastre, cum ne guvernează inconștientul și ce anume ne face să vedem lucrurile așa cum le vedem.

Mai târziu, am folosit din plin această pasiune în Marketing, mergând cât mai mult în profunzimea lucrurilor. Am încercat să mă conectez cât mai mult la mintea și sufletul oamenilor, să-i înțeleg cât mai bine. Niciodată nu m-am referit la ei ca la niște „consumatori”, ci ca la „cetățenii republicii mărcii mele”, care sunt uniți de niște idealuri comune. În felul acesta, au apărut niște idei destul de interesante de-a lungul timpului.

 

Laurențiu Ion: Cum i-ai explica profesia ta unei persoane de 70 de ani?

Mihai Bonca: I-aș povesti că Marketingul este un proces de împrietenire de durată, între o marcă și clienții ei.

În viața mea de zi cu zi, alături de partenerii mei, stabilim care sunt pașii care trebuie făcuți în fiecare etapă, din momentul în care clienții lor abia îi cunosc, până când le devin cei mai buni prieteni. Uneori țin și cursuri la care vin destul de mulți oameni.

CITEȘTE RĂSPUNSURILE lui RAISA BEICU (GROUPE RENAULT)

Laurențiu Ion: Care e primul lucru pe care-l faci când te trezești?

Mihai Bonca: Mă gândesc că va fi o nouă zi interesantă. Nicio zi nu seamănă cu cealaltă. Am șansa să întâlnesc mereu oameni extrem de inteligenți, iar problemele lor de business devin o nouă sursă de inspirație.

 

Laurențiu Ion: La ce te gândești când ești în drum spre birou?

Mihai Bonca: Pentru mine, „biroul” este reprezentat de fiecare întâlnire și workshop de strategie pe care îl facilitez. Așadar, am mereu alt „birou”, uneori două-trei „birouri” diferite în fiecare zi.

Pe drum, îmi golesc mintea de ideile „de acasă”. În timpul moderării unui workshop, e important să am mintea deschisă, cât mai curioasă și să dau drumul imaginației.

În majoritatea cazurilor, răspunsurile problemelor de Marketing și Business sunt chiar în acea cameră, rolul meu fiind acela de a găsi insighturi și de a alinia părerile diferite. Frameworkul strategic este un suport de discuție, munca adevarată se face cu ideile celor prezenți, dându-le o direcție și un sens.

CITEȘTE: MEGATENDINȚELE ANULUI 2017 ÎN DIGITAL MARKKETING

Laurențiu Ion: Dacă ai fi un brand de mezeluri, care ar fi sloganul tău?

Mihai Bonca: Cel mai probabil, nu aș fi o marcă de mezeluri. Mi se pare prea impersonală, prea rece, prea „mezel”.

Mi-ar plăcea să cred că sunt mai degrabă un vin alb din lumea nouă, care merge băut la niște paste al dente cu fructe de mare. De ce din lumea nouă? Pentru că e noul venit, răstoarnă tradiții, desface preconceptți și propune paradigme noi. Este în engleză pentru că engleza e limba Marketingului. Sorry.

Sloganul: „Taste the new terroir”

 

Laurențiu Ion: Ce ferestre aș găsi deschise acum în browserul tău?

Mihai Bonca: Thesaurus dacă am de scris o prezentare întrucât cred că ideile bune trebuie să fie exprimate elegant.

Iar seara, în timpul liber, TedX pentru că este inspirațional și NBA TV deoarece iubesc baschetul.

CITEȘTE: EDUCAȚIA ALTTERNATIVĂ A „GENERAȚIEI COOL”

Laurențiu Ion: Dacă s-ar face un sitcom despre viața ta la birou, cum s-ar numi?

Mihai Bonca: Cred că ar semăna foarte mult cu serialul Silicon Valley, cu singura deosebire că nu dezvolt aplicații și nu scriu cod, ci propun strategii, scriu poziționări și fac arhitecturi de brand.

Până la urmă, un framework de strategie este și el tot un altgoritm. Iar dezvoltarea narativă ar fi cam aceeași: am plecat dintr-o companie mare, am o idee bună (un framework strategic care ar putea schimba destinele multor mărci), însă piedicile antreprenoriatului apar pretutindeni.

 

Laurențiu Ion: iOS sau Android?

Mihai Bonca: Hotărât lucru, 100% IOS. Pe laptop în primul rând, abia apoi pe mobil. Niciun avantaj de preț găsit în Windows sau Android nu poate egala stabilitatea, eleganța și experiența unui sistem integrat. După 9 ani, sunt la al doilea MacBook Pro, iar acum mă pregătesc de al treilea.

VEZI CEI MAI MARI INVESTITORI ÎN PUBLICITATEA RADIO – 10 LUNI 2016

Laurențiu Ion: Care e superputerea generației tale?

Mihai Bonca: Idealismul și optimismul. Nu pot vorbi neapărat despre alții, dar eu sunt copilul care a visat la Revoluție, a văzut-o și crede în continuare că orice se poate schimba dacă sunt suficient de mulți oameni care doresc același lucru.

 

Carte de vizită

Mihai Bonca are o experiență de peste 15 ani în Marketing, obținând 25 de premii ale industriei de Marketing&Comunicare. A fost Director de Marketing la Bergenbier SA și, pentru o scurtă perioadă în 2015, la eMAG, unde a învățat ce este antreprenoriatul.

În septembrie 2015, a fondat Brand Architects, un boutique care se ocupă de consultanță strategică și training de Marketing. În paralel, predă Marketing la Universitatea Alternativă și la The Entrepreneurship Academy.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii