Cautare




, Forbes Staff

Tech |
|

Chat-urile, jocurile și drogurile sunt cele mai populare printre copii

Un raport recent Kaspersky Lab arată că, ân toata lumea, copiii își petrec o mare parte a timpului în mediul online, folosind instrumente de comunicare cum ar fi, rețele de socializare, email-ul, chat-ul, aceste activități reprezentând 67% din activitatea online. Pe portaluri de jocuri (11%) și pe site-urile ce conțin informații despre alcool, droguri și tutun (9%), clasându-se pe locul al treilea în preferințele copiilor.
PURE Kids

Diferențele intereselor sunt observabile de la țară la țară.

Raportul, care acoperă o perioadă de 12 luni, se bazează pe statistici anonime provenite de la soluțiile Kaspersky Lab pentru PC-uri Windows și Mac-uri, care au modulul Control Parental activat, și prezintă procentul de vizite sau tentative de a vizita site-uri cu un conținut potențial dăunător, încadrate într-una dintre cele 14 categorii prestabilite*. Statisticile arată că, în perioada urmărită, copiii au redus numărul de vizite în mediile de comunicare și site-urile destinate adulților. Această tendință poate fi explicată prin faptul că și-au mutat cea mai mare parte a activităților “sensibile” pe dispozitive mobile, care nu au fost vizate de raport.

Categoria “canale de comunicare pe Internet” este cea mai populară în Mexic (86%), Rusia, Brazilia și Italia (cu procente de peste 70%). Cei care au comunicat cel mai puțin în această perioadă au fost copiii din China (30%), Germania (31%) și Marea Britanie (32%). Interesant de remarcat, cu cât e mai puțin populară această categorie într-o țară, cu atât e mai populară categoria “jocuri pe computer”. Copiii din Marea Britanie (28%), Germania (26%) și Australia (21%) au o tendință mai accentuată să se joace online, în timp ce copiii din Mexic (4%), Italia (6%) și Japonia (7%) se joacă mai rar.

În ceea ce privește vizionarea de materiale video, descărcarea de software sau când vine vorba să asculte muzică, micuții din Japonia conduc detașat (12% din totalul de notificări trimise de sistemele de control parental). De asemenea, ei se clasează în top la cumpărăturile online (17%), ca și copiii și adolescenții din China (20%). Categoria “alcool, tutun și droguri” a generat cele mai multe semnale de alarmă în Germania (23%) și Marea Britanie (25%). În schimb, conținutul pentru adulți a generat cel mai mare interes în rândul copiilor din China (23%) și Japonia (5%), iar cel mai mic interes în Marea Britanie și SUA (ambele înregistrând sub 1%).

“Popularitatea anumitor tipuri de site-uri printre copiii din diferite țări poate fi legată de specificul cultural al fiecărei țări și de condițiile economice. Vedem cum copiii devin mai independenți în mediul online: aleg ce muzică ascultă, filmele și desenele animate pe care vor să le vadă și ce programe să instaleze. Această independență este bună, dar pe Internet, ca și în viața reală, copiii trebuie ghidați și învățați cum să aibă un comportament responsabil, care să nu îi pună în pericol. Noi credem că, pentru a evita accesarea unui conținut dăunător de către copiii lor, părinții trebuie să îmbine folosirea unei soluții complexe de securitate cu o comunicare constantă. Prin discuții, micii utilizatori învață despre pericolele din mediul online și se creează o relație de încredere în cadrul familiei, în timp ce soluțiile de securitate oferă baza pentru astfel de conversații și un mediu sigur pentru toți membrii familiei”, spuneAnna Larkina, senior Web Content Analyst la Kaspersky Lab.

Soluțiile Kaspersky Total Security – multi-device și Kaspersky Internet Security – multi-device includ un model de control parental, care ajută la protejarea copiilor împotriva pericolelor din mediul online, blocând site-urile sau aplicațiile cu un conținut nepotrivit.

Kaspersky Lab are în portofoliu și soluția Safe Kids, care le permite părinților să urmărească ce fac, văd sau caută copiii lor în mediul online și să le arate ce este periculos sau nepotrivit.

Categoriile site-urilor care pot fi blocate de modulul Control Parental din soluțiile Kaspersky Lab: conținut pentru adulți; alcool, tutun, droguri; jocuri pentru computer; e-commerce; limbaj explicit; redirecționarea căutării; canale de comunicare pe Internet; căutare job; jocuri de noroc, loterii, tombole; site-uri de știri; religii, asociații religioase; software, audio, video; violență; arme, explozibile, material pirotehnic.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii