Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

Cetelem: 83% dintre milenialii români sunt optimiști în privința viitorului, astfel că sunt cei mai entuziaști tineri europeni în ceea ce privește cumpărăturile

Generația Millennials (așa-numiții „nativi digitali”) din România manifestă o atitudine pozitivă, atunci când se gândește la viitor, 83% dintre aceștia exprimându-și optimismul, arată ediția 2018 a studiului pan-european L'Observatoire Cetelem.
shutterstock_tanar-tineri-cumparaturi-bani-shopping

Nivelul este peste media de 79% a celor 17 țări europene incluse în sondaj. Românii sunt depășiți doar de danezi (86%), dar sunt la acelați nivel cu bulgarii și doar ușor peste unguri (82%), suedezi (82%), norvegieni (81%) și portughezi (81%). Cei mai pesimiști cu privire la viitor sunt italienii (70%) și francezii (71%).

L’Observatoire Cetelem 2018 a fost realizat în 17 țări europene, pe un eșantion de 13.800 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 75 de ani, precum și un eșantion suplimentar de 3.400 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani (Millennials). În România, studiul s-a bazat pe un eșantion de 1.000 de respondenți.

Cu toate acestea, în ciuda climatului economic excelent, România este singura țară care a înregistrat scăderi globale în acest an în ceea ce privește situația din România. Milenialii români sunt printre cei mai pesimiști în ceea ce privește situația generală a țării din prezent, cu un scor mediu de 4,1 (pe o scară de la 1 la 10), față de 4,4, anul trecut. Mai pesimiști de-atât sunt doar bulgarii, cu un scor de 3,9, iar ungurii ne depășesc având doar 4,5. Cei mai optimiști tineri sunt norvegienii (7,3), urmați de danezi (6,7) și germani (6,7).

Românii sunt îngrijorați, în mod special, de situația din țara lor. Tensiunea politică din țară pare să fie factorul din spatele acestei scăderi. Românii manifestă un optimism mai mare față de circumstanțele lor personale decât în legătură situația din țară, clasându-se pe locul al doilea în categoria celor mai optimiști respondenți, atunci când vine vorba despre puterea de cumpărare. 37% consideră că puterea lor de cumpărare a crescut (față de nivelul de 24% înregistrat în alte 17 tări membre UE), iar 67% intenționează să cheltuiască mai mult în următoarele 12 luni”, subliniază în studiul citat.

În schimb, L’Observatoire Cetelem 2018 confirmă faptul că, pentru prima dată în ultimii ani, există, din nou, o doză de optimism în celelalte țări europene. Scorul mediu al acestui indicator depășeste „limita” de 5 puncte (5,2 în 2018 față de 4,9 în 2017 și 3,7 în 2013).

Mai mult decât atât, milenialii au o viziune pozitivă asupra situației din țara lor față de generația anterioară lor (5,6 față de 5,2).

Considerăm că una dintre cele mai importante descoperiri din 2018 ale studiului L’Observatoire Cetelem este revenirea încrederii în rândul consumatorilor europenilor. Consumatorii zâmbesc din nou și privesc optimiști către viitor. Încrederea în circumstanțele lor personale a crescut și se reflectată în intențiile de economisire și consum. Dorința de a consuma se dovedește a fi mai puternică în Estul Europei (Slovacia: 73%, Bulgaria și Cehia: 69%, România: 67%), iar cea de economisire este mai pronunțață în Norvegia 65%, Suedia 61% și Portugalia 60%”, afirmă Pascal Roussarie, Head of Sales and Marketing Central Europe Region al BNP Paribas Personal Finance.

Pentru generația Millennials din România, magazinele fizice se dovedesc a fi, în continuare, în topul preferințelor.

Această generație iubește cumpărăturile și, dintre milenialii europeni, românii par a fi cei mai mari împătimiți ai shopping-ului. 89% dintre ei manifestă un entuziasm deosebit cu privire la acest subiect și le face plăcere să viziteze o gamă variată de magazine”, au subliniat realizatorii studiului.

Milenialii români sunt cumpărători avizi și, față de media europeană, demonstrează un grad mai mare al interesului pentru cumpărături. 87% dintre aceștia preferă centrele comerciale care găzduiesc pe lângă magazine și alte tipuri de facilități, precum cele în care își pot petrece timpul liber, față de media europeană de 82%.

Motivele pentru care toate magazinele, indiferent de natura lor, trezesc și atrag interesul generației Millennials ar putea fi rezumate prin conceptul de «product experience». Dintre europeni, românii acordă o mare importanță interacțiunii dintre consumator și produs, dar și cumpărăturilor pe care le efectuează, fizic, în magazine. Aceste aspecte le permit să își aleagă produsul pe care și-l doresc sau să beneficieze de o demonstrație prin care li se oferă asigurări asupra alegerii făcute”, se mai scrie în studiul menționat.

De asemenea, tinerii români sunt cei mai mari fani ai magazinelor specializate, 81% dintre aceștia răspunzând că preferă să frecventeze magazine de decorațiuni, mobilă sau magazine de bricolaj.

În ceea ce privește îmbunătățirea serviciilor și așteptările publicului, milenialii din România sunt cei mai mari critici, atunci când vine vorba despre timpul mare de așteptare la cozi (58%).

Problema accesului, fie că vorbim despre accesul la locuri de parcare sau despre disponibilitatea transportului public, este, de asemenea, percepută ca fiind un obstacol semnificativ (35%). Factorii estetici sunt deosebit de importanți pentru români, care își doresc ca magazinele pe care le frecventează să fie atractive și originale și să le ofere produse care nu pot fi găsite în altă parte (88%)”, se mai menționează în studiul Cetelem.

Totodată, le-ar plăcea ca orarul de funcționare al magazinelor să fie extins (82%), iar retailerii să îi surprindă cu experiențe distractive sau senzoriale și să le pună la dispoziție zone special amenajate pentru activități relaxante.

În plus, milenialii români susțin că aleg calitatea în detrimentul cantității. 67% dintre ei văd cumpărăturile ca pe una dintre plăcerile vieții, dar 85% preferă să cumpere mai puțin, în manieră responsabilă și să opteze pentru achiziții calitative.

La momentul actual, Millennials este cuvântul care se regăsește pe buzele tuturor. Studiul L’Observatoire Cetelem, ediția 2018, vorbește despre viitor și a fost interesant să aflăm opinia celor care îl vor modela și modul în care aceștia sunt percepuți de generația precedentă. Crescând într-o societate digitală, milenialii manifestă o anumită înclinație spre consumerism și privesc activitatea de a merge la cumpărături, de cele mai multe ori, ca pe o plăcere. În același timp, aceștia așteaptă o serie de schimbări care le-ar permite comercianților și, implicit, magazinelor să îi păstreze alături în calitate de clienți. Când vine vorba despre viitorul magazinelor și despre transformările prin care acestea vor trece în următorii 10 ani, românii (75%) sunt tentați să afirme că magazinele vor trece prin schimbări fundamentale, începând cu modalitățile de plată, livrare și promovare și până la servicii, consilierea clientului, prezentarea produselor și experiența de shopping în ansamblu”, spune Bruno Leroux, CEO al BNP Paribas Personal Finance, Sucursala București.

Europenii cu vârste peste 35 de ani manifestă opinii mai puțin favorabile atunci când fac referire la generația Millennials. 88% din termenii folosiți pentru a-i descrie sunt negativi: materialiști (40%), egocentrici (31%), imaturi (31%), nerăbdători (29%). Ungurii, slovacii, românii și bulgarii sunt cei mai critici.

Milenialii cred despre ei înșiși tocmai opusul. 92% dintre termenii pe care îi folosesc pentru a se descrie sunt pozitivi: responsabili (41%), harnici (34%), răbdători (29%), curioși (26%).

Căutarea unui stil de viață sănătos și a timpului petrecut cu familia și prietenii sunt două dintre cele mai importante lucruri pentru mileniali, aspecte agreate de respondenții români la o rată de 63% și, respectiv, 62%.

Începând cu 1 martie 2018, Cetelem IFN SA a devenit – BNP Paribas Personal Finance SA Paris Sucursala București, ca urmare a fuziunii transfrontaliere dintre Cetelem IFN SA și banca mamă franceză BNP Paribas Personal Finance. După finalizarea procesului de fuziune, activitatea comercială din România a continuat sub brandul Cetelem. Compania continuă să ofere servicii de credite de consum în magazin, carduri de credit sub sigla Mastercard, credite auto, credite de nevoi personale și servicii de brokeraj pentru asigurări. În cei peste 14 ani de când este prezentă pe piața românească, compania a servit peste 1,2 milioane de români, oferind peste 1,8 milioane de credite.

BNP Paribas Personal Finance SA este liderul pieței creditelor de consum în Europa, prin intermediul activității de acordare a creditelor de consum și credite imobiliare. Deținută în proporție de 100% de banca BNP Paribas SA, BNP Paribas Personal Finance are aproape 17.500 de angajați și operează în peste 30 de țări.

Sub mărcile comerciale Cetelem, Findomestic sau AlphaCredit, banca oferă produse de creditare, fie prin punctele de vânzare din magazine și showroom-uri auto, fie direct către consumatori, prin agenții și prin Internet.

BNP Paribas Personal Finance are în ofertă și asigurări sau depozite pentru clienții săi din Bulgaria, Franța, Germania și din Italia.

Banca a dezvoltat o strategie legată de parteneriatele cu retaileri, magazine online și instituții financiare (bănci și companii de asigurări), bazată pe experiența și know-how-ul acumulate în oferirea de soluții de creditare integrate și adaptate activității și strategiei comerciale a partenerilor.

Motivele

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii