Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

SmallBusiness |
|

Cere sfatul potențialilor clienți atunci când lansezi un startup

howtoweb-letsgrowtogether.jpg
Michael Wawra, Developer Evangelist la compania britanică Twillio și speaker la conferința How to Web 2013, explică pentru Forbes România care sunt principalele trei sfaturi pe care le-ar da unui tânăr antreprenor.
1. Măsoară

"Orice ai face, trebuie să măsori," spune Wawra. Atunci când faci ceva, când ai un nou produs sau când dezvolți o nouă funcționalitate pentru un produs existent, Wawra recomandă să te întrebi constant: "Acest lucru mi-a crescut numărul de clienți? A crescut încasările? A crescut vizibilitatea produsului?". De asemenea, el recomandă să măsori constant progresul pentru cazul în care ceva nu merge cum ar trebui. Măsurarea constantă are ca avantaj nu doar faptul că știi oricând cât de bine se dezvoltă afacerea ta, ci și că descoperi imediat dacă ai făcut ceva greșit și îți este mult mai ușor să îți dai seama ce a fost greșit.

2. Vorbește despre startup-ul tău

"Văd des oameni la conferințe ca aceasta spunând: 'Nu pot vorbi despre startup-ul meu. Este un secret.' Ei bine, probabil nu este un secret, pentru că cel mai probabil altcineva s-a gândit deja la asta," spune Wawra. Pentru a-și întări afirmația, el amintește că un alt speaker de la How to Web a spus în cadrul unui talk: "Dacă vii la mine și-mi spui că faci ceva ce nu a mai făcut nimeni înainte, sigur minți." Wawra recomandă să mergi la conferințe, să vorbești despre produsul pe care îl dezvolți și să ceri feedback cât de devreme posibil, pentru că feedback-ul primit la astfel de conferințe poate fi extrem de util.

3. Cere sfatul potențialilor clienți

Wawra susține că poți obține sfaturi tehnice foarte utile de la potențialii clienți. În explicația sa, el face referile la ceea ce un alt speaker How to Web a numit "YAGNI" (You Ain't Gonna Need It) – elementele de care nu ai cu adevărat nevoie. Wawra recomandă să nu adaugi produsului tău elemente care nu vor fi utile și să nu încerci să complici lucrurile. Dacă ai un startup, proiectează produsul foarte, foarte repede și fă-ți clienții să-l folosească, spune Wawra, pentru a nu-ți pierde toți banii și tot timpul dezvoltând caracteristici ale produsului de care clienții tăi nu vor avea nevoie. Wawra amintește în final citatul: Dacă nu îți ești neumulțumit de prima versiune a produsului tău, atunci l-ai lansat prea târziu. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii