Pro TV, în calitate de lider al pieței TV, și-a permis luxul, în iunie, să piardă 43.000 de telespectatori în urban față de luna mai, ajungând la o medie de 290.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media (copyright: ARMADATA S.R.L.). La nivel național, pierderea a fost de 103.000 telespectatori pe minut, coborând la o medie de 502.000 telespectatori pe minut (toată ziua).
Antena 1 a suferit pierderi mai mici decât Pro TV. Audiența generală a stației a scăzut cu 20.000 de persoane pe național și cu 11.000 în urban față de luna mai.
Aceste scăderi sunt explicate pentru cele două televiziuni prin trecerea la grilele de vară, mai „relaxate” decât cele de iarnă, și prin consumul redus de televiziune a românilor, în timpul sezonului cald. Audiențele celor două stații vor reveni la cifre ridicate începând cu mijlocul acestei toamne.
Totuși, Kanal D, a treia stație din sondaje, a câștigat 36.000 de telespectatori pe național și 15.000 în urban. Câștigul survine din cauza serialului turcesc „Dila”, difuzat în prime time.
Televiziunea de știri Antena 3 a câștigat 25.000 de persoane în sondajele naționale și 12.000 în urban. A atins o medie de 176.000 de indivizi pe minut în mediul urban.
Acasă TV a cunoscut o creștere a audienței urbane de 26.000 de telespectatori, datorită în special telenovelei mexicane „Singură pe lume”, atingând o medie de 85.000 de persoane pe minut (toată ziua). Este cea mai mare creștere din urban, dintre televiziunile fruntașe. Pe național, Acasă TV a câștigat 9.000 de persoane.
Și televiziunea generalistă Național TV a suferit o erodare a audienței în iunie, 15.000 pe național și 6.000 pe urban, probabil n-a găsit telenovela potrivită pentru acest sezon!
În urban, TVR 1 a pierdut 22.000 de telespectatori pe minut față de luna mai, dar această scădere nu este o surpriză pentru televiziunea publică.