Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cele mai puternice firme de outdoor ale anului 2012

outdoor.jpg
Epamedia România, grupul care deține firmele de panotaj Euromedia și Beta Cons, a derulat bugete outdoor în valoare de 10,1 milioane de euro (tarife-listă). Grupul s-a plasat în 2012 pe primul loc în topul companiilor de panotaj, potrivit monitorizărilor BRAT.

Studiul „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), arată că cele mai mari bugete de publicitate stradă în 2012 au fost operate de grupul Epamedia. Calculul s-a făcut pe baza tarifelor-listă de publicitate. Epamedia deține o cotă de piață de 24% din totalul afacerilor outdoor monitorizate de BRAT.

Un alt jucător important, Affichage România, a avut bugete de 9,6 milioane de euro (rate card), cu o cotă de piață de 23%. Studiul relevă faptul că cei doi operatori importanți ai pieței, Epamedia și Affichage România, dețin aproape jumătate din piață (47%).

Piața de panotaj din România este în continuare nereglementată din punct de vedere legislativ (foarte puține rețele de panouri scoase la licitație de către administrațiile locale). Din acest motiv, studiile aplicate asupra impactului reclamelor sunt foarte rare, iar nivelul investițiilor publicitare este calculat cu mari marje de eroare.

Monitorizarea BRAT este un pas important în scoaterea la „lumină” a bugetelor de publicitate care se investesc în acest domeniu, chiar dacă este făcută pe baza tarifelor-listă.

În prima jumătate a topului companiilor de outdoor figurează firmele Getica OOH (cu un volum brut de 6,6 milioane de euro), Spectacular OOH & Printing (4,01 milioane de euro), Universal Solution (2,85 milioane de euro) și New Age Adv Agency (2,43 milioane de euro).

Cei mai mari consumatori de publicitate stradală au fost companiile din domeniul comunicațiilor și din retail.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii