FacebookTwitterLinkedIn

În primele opt luni ale acestui an, 23 de mărci de bere au fost promovate în calupurile publicitare TV. O concurență acerbă pe fiecare segment de poziționare a acestor branduri.

Campaniile pentru brandul Ciuc (producător Heineken România) au acumulat 11.106 puncte de audiență (GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în perioada analizată. Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP) companiile cumpără timpi de publicitate la televiziuni.

Ciuc a fost berea cu cea mai mare expunere în calupurile publicitare, fiind singura de pe piață care a adunat un volum de audiență mai mare de 10.000 de GRP-uri. Față de aceeași perioadă a anului trecut, bugetul de audiență a brandului Ciuc a crescut cu 8,8%.

VEZI TELEVIZIUNILE CARE AU ATRAS CELE MAI MARI BUGETE DE PUBLICITATE DE LA PRODUCĂTORII DE BERE!

Pe locul secund în topul audienței se plasează Bergenbier (producător Bergenbier SA), cu un volum de 8.100 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 10,5% față de aceeași perioadă a anului 2014. Brandul Bergenbier este sponsorul echpei naționale de fotbal a României.

Treapta a treia este ocupată de Heineken (Heineken România), cu un buget de audiență de 7.208 GRP’30 target comercial. Volumul este cu 18% mai mare decât cel de anul trecut. Berea Heineken este sponsorul UEFA Champions League.

Printre brandurile care au cunoscut creșteri de audiență față de aceeași perioadă a anului trecut se numără: Neumarkt (12,4%), Timișoreana (19%), Ciucaș (19%), Beck’s (16,5%), Noroc (26,3%), Staropramen (33,5%), Skol (5,8%) și Holsten (55,8%).

Mărcile de bere care au redus expunerea pe televiziune față de 2014 sunt: Ursus (-7,4%), Bucegi (-16%), Golden Brau (-23,5%), Stella Artois (-27,1%) și Tuborg (-11%).

Marca de bere Burger, aparținând companiei European Food, a avut cea mai redusă expunere dintre berile promovate, acumulând 433 GRP’30 pe targetul comercial.