Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cele mai mari investiții în outdoor s-au înregistrat în retail și comunicații (semestrul I – 2015)

Investițiile în publicitatea outdoor au crescut în  primul semestru din 2015 cu 6% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la o valoare de 27 milioane euro (rate card), arată studiul „Monitorizarea Investițiilor Publicitare” (MIP), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).
outdoor

Evoluția din primul semestru al anului 2015 respectă tendința generală de stabilitate a investițiilor în publicitatea OOH observată în perioada ianuarie 2013 – iunie 2015, ceea ce indică un echilibru relativ la nivelul pieței de publicitate outdoor. Studiul a luat în calcul doar companiile care au beneficiat de monitorizare constantă în perioada mai sus menționată, asigurându-se astfel acuratețea și comparabilitatea datelor.

Echilibrul observat în ansamblu pentru piața de publicitate outdoor se regăsește și la nivelul numărului de fețe suport ocupate (aproximativ 14.000 în primul semestru al anului 2015 față de 15.500 în aceeași perioada a anului 2014), precum și în evoluția clienților care au investit în publicitatea OOH.

Citește CUM S-AU MIȘCAT BANII BISERICII ORTODOXE ROMÂNE ÎN 2014!

Sectoarele de activitate care au generat cele mai importante investiții în publicitatea outdoor, în primul semestru al lui 2015, sunt reprezentate de zona de retail și de sectorul comunicațiilor, acesta din urma fiind puternic influențat de activitatea de comunicare a clientului Telekom Romania. Raportat la același interval al anului 2014, se observă că cea mai importantă evoluție a investițiilor în publicitatea outdoor a avut loc la nivelul sectorului financiar, acesta înregistrând  o creștere de 45% și având ca exponent principal clientul ING Group.

În ceea ce privește distribuția volumelor atrase de cei mai importanți jucători din industria panotajului, observăm că primele trei companii au cumulat 60% din totalul investițiilor în piața de publicitate outdoor. Euromedia Group conduce acest top, reușind să colecteze peste 8,5 milioane euro (valoare rate card) din vânzarea spațiilor publicitare deținute, următoarele poziții fiind ocupate de Getica OOH și Affichage România.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii