Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Tech |
|

Cele mai „fierbinți” conversații online în jurul retailerilor farmaceutici sunt generate de concursuri

Concursurile reprezintă principalul generator de conversații privind activitatea lanțurile farmaceutice, cele organizate pe conturile de Facebook ale brandurilor reprezintand teme „fierbinți” de discuție pentru onlineri, relevă un studiu al firmei Exact Cercetare & Consultanță.
Ioana Bogus, Client Service Manager Exact Cercetare & Consultanta

Dacă perioadele fără concursuri strâng în medie doar câteva zeci de mențiuni săptămânale pentru fiecare brand farmaceutic, săptămânile în care au loc concursuri se pot lăuda cu sute de comentarii primite din partea consumatorilor.

De exemplu, Dona reușește să genereze într-un interval de două săptămâni (7-21 octombrie 2014) un număr de aproximativ 1.400 de conversații referitoare la un concurs, userii fiind atrași de premiile constând în 3 kit-uri Novophane împotriva căderii părului.

Raportându-ne însă strict la o perioadă în care nu există concursuri în desfășurare (24 septembrie – 6 octombrie 2014), Dona adună, prin intermediul sfaturilor de sănătate, recomandărilor și ofertelor de produse un număr de doar 20 de mențiuni în intervalul monitorizat.

Cu 131 de conversații înregistrate, Catena este însă brandul care se poate lăuda în perioada supusă spre analiză (24 septembrie-6 octombrie 2014) cu cele mai multe mențiuni din mediul online ce nu privesc concursurile.

Important de menționat este faptul că trei sferturi din totalul conversațiilor Catena sunt generate de către brand, comunicarea fiind una constantă, ce acoperă mai multe arii de interes: de la promoții, reduceri și testări gratuite de produse, la știri din domeniul medical și posturi ce promovează anumite produse. Nu lipsesc nici mesajele referitoare la disponibilitatea ginecologului și a farmacistului Catena pe chat-ul sexsafe.ro, ca de altfel nici implicarea Catena Racing Team în diferite competiții sportive ce susțin anumite cauze.

Ca și în cazul Dona, interacțiunea directă cu fanii este prezentă doar la nivelul conversațiilor ce vizează concursuri, premiile concursului desfășurat în cadrul farmaciilor (constând în aproape 8.000 de cărucioare de cumpărături) fiind cele care au stârnit interesul fanilor paginii Catena.

Spre deosebire de Dona și Catena, cea mai mare parte a mențiunilor înregistrate de Centrofarm vizează promovarea produselor cosmetice. Sunt de asemenea comunicate în intervalul 24 septembrie – 6 octombrie 2014 lansarea Farma Drive Centrofarm, campania naționala de dermoanaliză și prezența Centrofarm la Wellness show. În cazul acestui brand, mențiunile aparținând consumatorilor ajung la 45% din totalul celor înregistrate în cele două săptămâni analizate.

Sensiblu este retailerul care alege să nu pună accentul pe comunicarea noilor produse ori a celor aflate la promoție. În intervalul monitorizat, comunicarea este axată pe promovarea proiectelor brandului: susținerea Roots Revival România, Colors of Maria și programul fundației Sensiblu, prin care sunt oferite servicii de consiliere gratuite și găzduire în adăpost femeilor și copiilor victime ale violenței domestice.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii