Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cele mai citite publicații pe hârtie din România

Cea mai citită publicație pe hârtie, în perioada 30 septembrie 2013 - 31 mai 2015, a fost broșura săptămânală de promovare a ofertelor lanțului de magazine Kaufland, cu o medie de 5.052.000 de cititori pe apariție, conform primelor rezultate de audiență pentru presa scrisă la nivel național, livrate recent de Studiul Național de Audiență (SNA), realizat de BRAT.
ziare

Consumul de presă scrisă al românilor se concentrează pe nișe specifice nevoilor zilnice: cumpărături de alimente și prețurile acestora, rețete de bucătărie, sănătate, programe TV, amenajarea casei și știri tabloide. Toate aceste zone de interes se regăsesc și în datele de audiență națională ale publicațiilor pe print, date cuprinse în prima măsurătoare la nivel național realizată de Biroul Român de Audit Transmedia, prin Studiul Național de Audiență. Pentru prima dată, audiența presei scrise a fost măsurată și pentru populația din mediul rural, livrările anterioare vizând doar populația urbană.

Astfel, avem un top general al celor mai citite publicații pe hârtie. Audiența este dominată de broșura gratuită a rețelei Kaufland cu 5.052.000 de cititori pe ediție. Urmează publicațiile „Practic în bucătărie” (917.000 cititori pe ediție), „Click! Ghid TV” (632.000), „Click!” (499.000), „Libertatea pentru femei – rețete” (453.000) și „Click! Sănătate” (428.000).

De abia pe locul 26 se plasează un ziar național din așa-numita categorie „quality”: „Evenimentul zilei” cu o medie de 166.000 de cititori pe ediție. „Gazeta sporturilor”, singurul ziar de sport care apare pe print, are 320.000 de cititori pe apariție și ocupă locul 14 în acest top.

SNA este realizat pentru populația rezidentă din România cu vârste între 14 și 74 ani (15.539.399 persoane, conform INSSE – 1 ianuarie 2014). Studiul a fost realizat de BRAT în parteneriat cu trei companii de cercetare: GfK România, CCSAS și Metro Media Transilvania.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii