Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Leadership |
|

Cele mai bune decizii de business ale tuturor timpurilor

Verne Harnish, speaker în cadrul Growth Summit, a alcătuit în cartea sa  „The greatest business decisions of all time”, o listă cu cele 18 decizii de management legendare care s-au dovedit de succes pe termen lung.
verne harnish

Mai exact, luând în considerare miile de decizii luate zi de zi în materie de business, în cartea lui Harnish au fost incluse deciziile luate de-a lungul timpului ale companiilor din lume, cu accent pe cele ieșite din convențional, cum ar fi decizia lui Henry Ford de a dubla salariile angajaților în 1914 sau cea a Apple de a-l readuce în companie pe Steve Jobs.

Potrivit lui Jim Collins, trăim vremuri de mare incertitudine, iar un lucru esențial pe care l-ar putea face conducerea unei companii este să-și aleagă oamenii potriviți la conducere. Mai mult, notează acesta, „deseori, asta înseamnă să le ceri acelor oameni grozavi pe care i-ai adus la bord să te ghideze în domeniile din afara expertizei tale”.

Citește și sfaturile lui Steve Martin despre cum să valorifici momentul de persuasiune maximă generat de un “Mulțumesc”

Cercetarea lui Jim, spune Harnish, arată că liderii care au creat situații de unde au fost obținute rezultate extraordinare și au ajuns să poată spune cu uneori încredere: „Nu știu.”

„Un truism al vieții spune că succesul este egal cu suma tuturor deciziilor făcute. Și, așa cum Jim sugerează, este combinația miilor de decizii care au condus la măreție”, mai spune autorul .

Verne Harnish, contributor ar revistei Fortune, se întreabă care director executiv, în deplinătatea facultăților mintale, ar oferi timp angajaților să viseze cu ochii deschiși, adăugând că asta este ceea ce a făcut CEO-ul 3M, William McKnight, în 1948.

Citește și sfaturile lui Verne Harnish, speaker în cadrul Growth Summit, despre CUM SĂ MĂSORI CÂT DE FERICIȚI SUNT ANGAJAȚII TĂI

Harnish a alcătuit și un top cinci al deciziilor preferate.

Locul cinci îl ocupă decizia lui Jack Welch, de la General Electric, care a înființat Crotonville, un centru de training de primă clasă, loc în care s-au format sute de lideri care au ales „GE Way”.

Pe al patrulea loc se află decizia gigantului sud coreean Samsung, care acum două decade a hotărât să își trimită cei mai pricepuți angajați prin întreaga lume, reușind astfel să își extindă succesul la nivel global.

Wal-Mart: Sam Walton, în 1962, stabilea o ședință cu toți angajații, sâmbăta dimineața, timp de două ore și jumătate, în fiecare weekend, susținând că cei care nu sunt dispuși să lucrezi și în weekend nu au ce căuta în retail. Această decizie, dovedită un succes pentru companie, se află pe al treilea loc.

Citește și sfaturile lui Steve Martin, speaker în cadrul Growth Summit, despre CUM SĂ FII MAI PERSUASIV

Locul al doilea este ocupat de decizia Apple de a-l reangaja pe Steve Jobs ca CEO în compania pe care o fondase chiar el, după o decadă de absență din cadrul companiei, prilej ce i-a permis să readucă în cele din urmă brandul la glorie.

Apoi, decizia luată de Henry Ford de a dubla salariile i-a permis să atragă talentul de care avea nevoie și să asigure o clasă de muncitori eficienți – o decizie ce se află pe primul loc în clasamentul realizat Verne Harnish.

Verne Harnish este speaker în cadrul GROWTH SUMMIT – Evenimentul la care se întâlnesc liderii companiilor în expansiune și va vorbi în intervalul 14.30 – 16.00  despre “Cum să-ți domini industria”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii