În perioada 14 ianuarie – 28 aprilie 2013, au fost 6.973.300 de persoane care au ascultat un program de radio, la nivel urban, potrivit „Studiului de Audienţă Radio”, realizat de IMAS și GfK, la comanda Asociația pentru Radio Audiență (ARA).
Cel mai ascultat program de radio a fost România Actualități, cu o cotă de piață urbană de 14,7%. Canalul public are 1.200.800 de ascultători, cu 9.400 mai mulți decât în primăvara anului trecut.
Dar cel mai mare număr de ascultători (daily reach) îl are rețeaua Kiss FM: 1.637.600. Audiența sa din această primăvară este mai redusă cu 158.700 de persoane față de cea din măsurătoarea de anul trecut. Cota de piață este de 12,2%.
Rețeau Radio ZU a înregistrat în acest an 1.129.500 de orășeni, cu 133.500 mai puțini decât în valul de măsurători corespunzător anului 2012. Cota de piață în urban este de 7,9%.
Europa FM se menține în coasta rețelei Radio ZU, cu 951.100 de orășeni și un market share de 9,3%. Cota este mai mare decât la Radio ZU pentru că timpul de ascultare este mai lung la acest post. Față de aceeași perioadă a anului trecut, Europa FM a pierdut 149.600 de ascultători.
Rețeaua națională Pro FM a atras 908.700 de orășeni, cu 94.300 mai puțini decât la începutul anului 2012. Are un market share de 7,7%.
Alte stații cu audiențe bune în mediul urban: Magic FM (618.700 ascultători), Radio 21 (469.000), Național FM (211.500) și Rock FM (185.600).
În mediul urban s-au realizat 7.400 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%). În eșantionul probabilistic pentru mediu urban au fost incluse 69 (toate) localităţi urbane de peste 30.000 de locuitori și 243 de localităţi urbane cu mai puţin de 30.000 de locuitori din cele 251 existente.