FacebookTwitterLinkedIn

Sondajele de audiență ale săptămânii 1 – 7 aprilie a.c. au fost dominate categoric de Pro TV, pe segmentul de public comercial. Din primele 20 de programe cele mai vizionate, unul a fost difuzat de Kanal D („Suleyman Magnificul”), trei au aparținut Antena 1, iar restul de 16 au fost transmise de Pro TV, relevă analiza BPN Blog.

Astfel, Pro TV a atins un rating mediu săptămânal de 4,5% (target comercial), în timp ce Antena 1 a avut o medie de 3,2% rating. Dar gradul de încărcare cu publicitate al pauzelor publicitare la Pro TV se află în mare suferință (asta și datorită prețurilor mai mari).

În săptămâna analizată, liderul pieței a avut în prima oră de prime time (19:00 – 20:00) un grad de încărcare de 23%. (Se știe, stațiile private difuzează 12 minute de publicitate pe ora de emisie, potrivit Legii audiovizualului.) Încărcarea Pro TV a fost ceva mai mare decât a ultimului clasat, canalul de filme MGM (18%). Dar în următoarea oră (20:00 – 21:00), gradul de încărcare a fost de 20%, cel mai mic de pe piața TV.

Antena 1 a furnizat clienților publicitari un volum de 7.476 GRP’30 (all urban), în timp ce Pro TV a livrat 6.223 puncte de audiență. Alte stații cu volume mari de publicitate: Kanal D (4.395), Antena 3 (3.643) și Prima TV (1.468).

Cele mai promovate branduri ale săptămânii trecute pe televiziune: Romtelecom (1.218 GRP’30 all urban), Cosmote (716), Lidl (654), Dry Cooker (513) și Heineken (437).