Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

Cel mai rapid dosar soluționat prin CSALB: O bancă a eliminat un comision de risc de la un credit după 8 zile de negocieri

Un bucureștean a ajuns la o înțelegere amiabilă cu banca la care avea un credit de nevoi personale în euro, în opt zile, prin Centrul de Solutionarea Alternativa a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB), față de perioada medie de 30-40 de zile și cea maximă de 90 de zile.
bani_lei.jpg

Debitorul din București a reclamat existența comisionului de risc în contractul de credit, transformat ulterior în comision de administrare, care valora 56 de euro din rata lunară.

„Acesta a solicitat restituirea integrală a comisionului și eliminarea lui din ratele scadente, rămase până la încheierea contractului de credit. Banca i-a returnat aproape 1.800 de euro, sumă cu care a și fost închis creditul”, au precizat reprezentanții CSALB.

Consumatorul a ales procedura de conciliere, respectiv soluționare alternativă finalizată cu propunerea unei soluții.

„Negocierea a durat foarte puțin. Banca a fost receptivă si, deși creditul a fost luat înainte de 2010, în urma negocierilor avute, părțile au ajuns la o înțelegere privind stingerea în integralitate a creditului, deci consumatorul nu a mai achitat nicio suma de bani către bancă pentru cele șapte rate de credit ulterioare. Cert este că a existat bunăvoiță din partea ambelor părți, iar dosarul s-a finalizat rapid și benefic, atât pentru consumator, cât și pentru bancă”, a detaliat Camelia Popa, avocat – conciliatorul al CSALB care s-a ocupat de acest caz.

Acesta este cel mai rapid dosar soluționat la CSALB. Precedentul record era deținut de un litigiu dintre o consumatoare de 69 de ani și banca la care avea un credit de consum în lei. Acesta a fost soluționat în nouă zile, în luna februarie a acestui an. Atunci, soluția propusă și acceptată de ambele părți a fost ca banca să-i returneze clientei sale 3.200 de lei, sumă achitată timp de trei ani pe un comision de administrare aplicat la sold.

În alt caz, un debitor din Botoșani a beneficiat de reducerea ratei cu aproape 100 de euro pe lună (de la 330 la 234 de euro), comisionul de administrare fiind eliminat din contractul de credit, iar banca i-a plătit și despăgubiri în valoare de 800 de euro. Acest dosar a fost soluționat exclusiv online.

Cele mai frecvente solicitări primite de CSALB de la consumatori sunt legate de comisioanele de risc/ administrare/ monitorizare etc. percepute pentru un credit, de ratele lunare considerate de consumatori ca fiind mărite în mod abuziv, de unele clauze calificate de către consumatori ca fiind abuzive, de aplicarea nejustificată a unor dobânzi penalizatoare, de restituirea sumei ce a rezultat din majorarea marjei dobânzilor sau de reducerea marjei și înghețarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit (în franci elvețieni).

Asemenea solicitări trebuie soluționate în 90 de zile, dar în practică media este de 30 – 40 de zile.

CSALB: 40 de clienți și-au soluționat amiabil disputele cu băncile prin conciliatori

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii