Chiar și în domenii extrem de specializate, cu nișe rezervate „connaisseurilor“, există branduri pe care le știe toată lumea și a căror simplă rostire întoarce capete și naște ecouri. Le vedem la tot pasul, auzim de ele la televizor și îi regăsim pe creatorii lor în paginile ziarelor și ale revistelor. La capătul celălalt al spectrului, există branduri care circulă din vorbă-n vorbă, ca parolele prin care se recunosc membrii unei societăți secrete. Nu li se face reclamă, artizanii lor trăiesc și creează din umbră, iar clienții lor își împărtășesc experiențele în cercuri mici și selecte. Lanțul hotelier brazilian (cu rădăcini italienești) Fasano, care cuprinde patru hoteluri și 16 restaurante în São Paolo, Rio de Janeiro, Brasilia, Punta del Este (Uruguay) și Fazenda Boa Vista, face parte din cea de-a doua categorie.
Povestea familiei Fasano debutează în anii 1902, când Fabrizio Fasano pune bazele unei braserii în São Paolo, dar cunoaște consacrarea la începutul anilor ’90, când strănepotul său, Rogerio Fasano, stabilește un parteneriat cu unul dintre cei mai importanți arhitecți din Brazilia, Isay Weinfeld, călătorind în toată lumea în căutarea de piese vintage, obiecte de design inedite și mâncăruri originale. Scopul: crearea unui lanț hotelier care să ofere lumii o imagine contemporană și „vie“ a Braziliei, cu accent pe gastronomie inovativă (dar nu extravagantă, ci mai curând o reinterpretare originală a clasicilor) și ospitalitate.
Viziunea lui Fasano rămâne până în ziua de azi la fel de conservatoare, atemporală și clasică de la un cap la altul: îi plac chelnerii care-și iubesc meseria și care visează să ajungă, într-o zi, maître d’ sau proprietari de restaurant (cei mai mulți dintre angajați lucrează deja de 15-20 de ani în cadrul lanțului); nu se entuziasmează în fața noilor tendințe gastronomice, ci cultivă gusturile și combinațiile culinare atemporale („Într-o zi nici nu vom mai putea suporta multe dintre actualele artificii gastronomice“, crede Fasano), iar de aproape 30 de ani încoace supraveghează fiecare detaliu al businessului („Uneori pare că nici nu acordă atenție unei anumite persoane sau unui anumit lucru, după care e capabil să ți-l descrie în cel mai mic detaliu“, spune despre Rogerio sommelier-ul casei, Manoel Beato).
Fiecare dintre cele patru hoteluri Fasano are o identitate proprie, dar sunt unite de același stil: culori sobre și sofisticate, finisaje de calitate și o atmosferă calm-rafinată ce te duce cu gândul la stilul anilor ’50 și la înalta-societate braziliană conversându-se în încăperi largi cu iz de trabuc, sunet de bossa nova în surdină și miros de fotolii din piele.