Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cei mari mari investitori în publicitatea din presa scrisă: companiile de retail, firmele farmaceutice și automobilele (semestrul I – 2015)

Investițiile în publicitatea din presa scrisă au scăzut în primul semestru al anului 2015 cu 5% față de aceeași perioada a anului trecut, ajungând la o valoare de 65 milioane euro (rate card), arată studiul „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).
presa_locala.jpg

Analiza publicațiilor cu apariție continuă în intervalul ianuarie 2013 – iunie 2015 arată că, după creșterea care a marcat sfârșitul anului 2013 și întreg anul 2014, primul semestru al acestui an aduce o ușoară scădere a volumelor investite în presa scrisă.

Spațiului publicitar ocupat a scăzut de la 12.000 pagini în prima parte a lui 2014 la aproximativ 10.500 pagini în 2015. A scăzut și numărul de clienți de publicitate și al mărcilor promovate.

Ținand cont de specificul sezonier al publicațiilor tipărite, se estimează că până la finalul anului 2015 investițiile în publicitate se vor situa la un nivel similar celor din 2014, marcând astfel o ușoara stabilizare a pieței de publicitate pe această nișă.

Sectoarele de activitate care au generat cele mai importante investiții în publicitatea din presa scrisă, în prima jumătate a lui 2015, sunt reprezentate de zona de retail, urmată de sectorul farmaceuticelor și de cel al vehiculelor.

Bugetul investit de retail în presa scrisă s-a ridicat la 12,1 milioane de euro (rate card), în scădere cu 27% față de aceeași perioadă a anului 2014. Cel de-al doilea investitor ca bugete investite a fost piața farmaceutică și de sănătate: 8,6 milioane de euro (rate card), la nivelul anului trecut (scădere de 1%).

Investiții producătorilor și dealerilor auto au crescut cu 6% în acest an, ajungând la 5,6 milioane de euro (rate card).

Citește și investițiile în publicitatea online de tip display (semestrul I – 2015)

Comparativ cu acelasi interval al anului 2014, investițiile în publicitatea din presa scrisă pentru activitățile de divertisment și timp liber au avut cea mai importantă evoluție, având o creștere de peste 50%, în principal datorită concertelor și evenimentelor derulate în acest interval, ca de exemplu evenimentul promovat de Orange – „The Color Run” sau „Concertul Andre Rieu”.

Creșteri importante s-au înregistrat în sectorul financiar, fiind promovate mărcile din categoria IFN-urilor (Viva Credit și Cetelem) și cele din categoria instituțiilor bancare (ING Group și Banca Transilvania).

Analiza investițiilor în presa scrisă arată că acestea au fost orientate către cotidienele naționale în proporție de 44%.

Dintre acestea, tabloidul „Libertatea” continuă să fie publicația care a atras cele mai mari volume de publicitate, în primul semestru al acestui an, cumulând peste 40% din totalul invesțiilor atrase de ziarele naționale. Pe următoarele locuri se plasează cotidienele: „Ziarul Financiar” (5,3 milioane euro – rate card), „Click!” (3,6 milioane euro – rate card) și „Gazeta Sporturilor” (2,7 milioane euro – rate card).

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii