Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cei mai mari investitori în publicitatea RADIO – 10 luni 2016

Volumul brut de publicitate investit pe radio, calculat la rate card, a crescut în primele 10 luni ale acestui an cu 14,7% față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, numărul total de inserții s-a majorat cu 8,9%.
radio

În monitorizările publicității pe radio, realizate de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), sunt prezente anul acesta încă două stații, Digi FM și Radio Guerrilla. Dar nu se poate spune că din cauza acestora a crescut publicitatea pe radio, chiar și pe rate card. Companiile de retail și-au intensificat „bombardamentul” pe radio, suport preferat al anunțurilor de oferte și promoții.

Volumul brut de publicitate s-a ridicat la 162,3 milioane de euro (rate card), în timp ce numărul total de spoturi difuzate pe radio a fost de 452.696, conform BRAT.

Monitorizarea bugetelor s-a realizat pe baza tarifelor-listă ale radiourile și nu s-au scăzut discounturile și gratuitățile.

Compania Zdrovit, producătoare de suplimente alimentare și vitamine, își menține fără întrerupere campaniile de promovare pe radio. Dar volumul de publicitate (rate card) în valoare de 23.575.099 euro (rate card) este mai mic în primele 10 luni ale acestui an cu 12,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Carrefour și majorat consumul de publicitate radio cu 49,5%, ocupând locul al doilea în topul investitorilor, cu un buget de 8.590.397 euro (rate card).

Companii care și-a mărit consumul de publicitate: eMAG (27,5%), Altex (77%), Lidl (4%), Casa Rusu (65%), Fiterman Pharma (74%), Media Galaxy (143%), Orange (12,6%), Selgros Cash & Carry (82,6%), RCS & RDS (113%), Mega Image (22,6%), GSK (436%), REWE (27,1%), Kaufland (130,2%), Praktiker (178%), OMV Petrom (3,5%).

Companii care și-au redus volumele de promovare pe radio: Vodafone (-4%), Flanco (-16,8%) și Metro Cash & Carry (-25,5%).

Se constată că în TOP 20 cei mai mari investitori în publicitatea radio, doar patru companii și-au redus „turațiile” în primele zece luni ale acestui an. De asemenea, lipsește din TOP 20 operatorul Telekom România.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii