Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cei mai mari investitori în publicitatea ONLINE în primul semestru al anului 2016

Spre deosebire de clasamentele investitorilor în publicitatea radio și outdoor, dominate de operatorii de retail (magazine), în top 20 companii cu cele mai mari bugete de publicitate în online apar firme din domeniul imobiliar și dealeri auto.
online advertising

Compania de comunicații mobile Orange este cel mai mare investitor în publicitatea online, în primele șase luni ale acestui an. Bugetul brut consumat de Orange s-a ridicat la 4.587.589 euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

Toate bugetele prezentate în acest articol sunt calculate la tarifele-listă de publicitate (rate card). Nu au fost scăzute discounturile și gratuitățile acordate clienților.

Pe locul secund în topul investitorilor se află dezvoltatorul imobiliar Impact Developer, cu un buget brut de 1.711.281 euro (rate card).

Un alt dezvoltator activ pe piața publicității online, Opus Land Development, ocupă locul cinci cu un buget brut de 1.317.044 euro (rate card). În topul 20 se mai află și firma de consultanță imobiliară Coldwell Banker, cu un consum la rate card de 627.480 euro.

CITEȘTE: CĂDERE LIBERĂ

În top 20 investitori în online apar și firme din domeniul auto: Ford (locul 7), cu un buget de 1.227.408 euro (rate card), și Porsche (locul 12), cu 861.008 euro (rate card).

Demn de semnalat este consumul companiilor NN Asigurări și ING Bank, două entități distincte până acum doi ani, când funcționau în cadrul ING Group.

Firește, prezența în top a celor trei operatori de telefonie mobilă – Orange, Vodafone și Telekom – este obligatorie și nu mai trebuie comentată, online-ul fiind mediul natural de promovare pentru cele trei branduri de tehnologie.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor). 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii