Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cei mai mari investitori în publicitatea din presa scrisă

Lanţul de magazine de discount Lidl este cel mai mare consumator de publicitate în print, în perioada 1 ianuarie – 30 aprilie a.c., cu un volum brut de 4,7 milioane euro (rate card), conform monitorizărilor Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT).
print.jpg

În primele patru luni ale acestui an, volumul brut de publicitate investit în presa scrisă (ziare naționale, reviste și ziare locale) s-a ridicat la 42.411.315 euro, buget calculat la tarifele-listă ale publicațiilor (rate card), potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de de BRATsingura entitate din România ce furnizează date de monitorizare pentru patru medii – presă, radio, internet și outdoor. Bugetul este mai mic cu 2,1% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Numărul de inserții publicitare apărute în print, în perioada analizată, a fost de 22.039, în scădere cu 14,4% față de anul trecut.

Cel mai mare investitor în publicitatea din print a fost, de departe, Lidl România, care a comandat 740 de machete publicitare, în valoare brută de 4.707.130 euro (rate card). Pe locul secund s-a plasat operatorul de telefonie mobilă Telekom România, cu 373 de machete, în valoare brută de 1.251.679 euro (rate card).

Pe treapta a treia a topului celor mai mari investitori se plasează Orange România, cu un buget brut de 1.112.458 euro (rate card), reprezentând 324 de machete publicitare.

Pe locul 5 în top, după compania de cosmetice L’Oreal, se află Porsche România, importatorul mărcile Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale, Audi, SEAT și Skoda. Acesta a consumat publicitate în valoare de 1.077.085 euro, echivalentul a 198 de inserții.

De remarcat că pe locul 10 se află Autoritatea Națională pentru Turism, care a comandat 166 de machete publicitare în valoare brută de 476.249 euro (rate card).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii