
TVR 1 livrat clienților publicitari un volum de 5.037 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), cu 37,8% mai mic decât în primul trimestru al anului 2013. Pe baza punctelor de audiență (GRP), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni.
Cu acest buget, TVR 1 se plasează pe locul 17 în topul publicității în primele trei luni ale anului, după canalele de nișă Kiss TV, Pro Cinema și Diva Universal.
Din cei 10 cei mai mari clienți publicitari la TVR 1, șapte și-au diminuat consumul față de anul trecut, unul a avut o creștere substanțială – compania farmaceutică Berlin-Chemie (239%) – și două companii sunt nou intrate în acest clasament. Este vorba de Colgate Palmolive și Alevia, care n-au consumat publicitate în trimestrul I din 2013.
Din cei zece mari clienți, niciunul n-a strâns un volum de audiență mai mare de 1.000 GRP’30 pe targetul comercial.
Procter&Gamble a acumulat 670 GRP’30 pe targetul comercial, cu 37% mai puțin decât în 2013. Este cel mai mare investitor în publicitatea la canalul public. Studio Moderna și-a redus consumul față de anul trecut cu 31,4%, ajungând la un buget de 647 GRP’30 pe targetul comercial. Al treilea consumator de publicitate a fost Berlin-Chemie, cu 315 puncte de audiență.
Lanțul de farmacii Catena și-a redus cu 60% consumul de publicitate la TVR 1, atingând 181 GRP’30 pe targetul comercial.
Alți clienți activi pe TVR 1, în primul trimestru al acestui an: Rewe – 172,8 GRP’30 pe targetul comercial, Colgate Palmolive – 170, Alevia – 167, Heineken – 146, Biofarm – 138 și Unilever – 114 puncte de audiență.