Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cei mai mari investitori pharma în publicitatea TV, în primele opt luni ale anului 2013

farmaceutice.jpg
Volumul de publicitate TV consumat în primele opt luni ale acestui an a crescut cu 4,3% față de 2012, potrivit calculelor „Forbes România” realizate pe baza punctelor de audiență obținute de campaniile de publicitate pentru produsele OTC. Cei mai mari investitor au fost Sandoz, Reckitt Benckiser, Health Adviser și Sanofi-Aventis.

Piața de televiziune a livrat pentru reclamele comandate de companiile farmaceutice un volum total de 127.940 puncte de audiență pe targetul comercial (Gross Rating Point – GRP’30, urban, 18 – 49 de ani), în primele opt luni ale anului. Audiența este mai mare cu 4,3% față de aceeași perioadă a anului trecut. (Pe baza punctelor de audiență, clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.)

Reclamele comandate de firma Sandoz au acumulat 13.832 GRP’30 pe targetul comercial, cu 16,1% mai mult decât în 2012. Sandoz a derulat campanii TV pentru opt branduri, printre care se numără: Linex, Exoderil, Diclac și ACC. Aceste campanii au acoperit mai bine de 15 televiziuni de pe piața TV. Pe Pro TV, Sandoz a consumat 2.464 GRP’30 pe targetul comercial, iar pe Antena 1, 3.456,3 puncte de audiență. Kanal D a livrat 1.439.7 GRP-uri.

Compania britanică Reckitt Benckiser a derulat campanii TV pentru trei branduri: Nurofen, Strepsils și Gaviscon (mentol). Audiența s-a menținut la nivelul anului trecut (scădere de 1%): 13.463 GRP’30 target comercial. Reckitt Benckiser obținut 1.830 GRP’30 pe Antena 1, iar pe Pro TV, 2.282 de puncte de audiență. Kanal D a livrat 1.613 GRP-uri.

Health Adviser a consumat publicitate numai pe televiziunile din grupul Intact. Campaniile acestuia au strâns numai puțin de 10.934 GRP’30 target comercial. Health Adviser și-a promovat brandurile Artro efervescent, Bonexio, Neolin, Solix și Tranzactiv.

Sanofi-Aventis a înregistrat o creștere de audiență de 30,6% față de 2012, acumulând un volum de 8.815 GRP-uri pe targetul comercial. Cele mai expuse branduri au fost: Antinevralgic, Essentiale, Magne B6 Premium și No-Spa. Pe Pro TV a acumulat 2.376 puncte de audiență, iar pe Antena 1, 1.144.

Alte companii care au investit major în publicitate TV: Walmark (8.536 GRP’30pe tragetul comercial), Bayer (7.035) și GlaxoSmithKline (6.995).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii