
Dedeman, cea mai puternică rețea de bricolaj din țară, deținută de frații Dragoş şi Adrian Pavăl, este cel mai mare investitor în outdoor, în primul semestru al acestui an.
Dedeman a consumat publicitate pe rețelele de panouri în valoare de 2.299.191 euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate Outdoor” (MIPO), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).
Pe locul secund în topul investitorilor se află operatorul de telefonie mobilă Vodafone, cu un buget de 2.228.294 euro (rate card).
Al treilea loc este ocupat de hipermarketul Carrefour, cu un volum de 1.600.145 euro (rate card).
Sunt nouă rețele de magazine prezente în top 20 investitori în publicitatea exterioară, în primele șase luni ale acestui an (bricolaj și supermarketuri).
De asemenea, se constată că cei trei mari operatori de telefonie mobilă – Vodafone, Orange și Telekom – ocupă poziții fruntașe în acest top.
O altă categorie mare consumatoare de publicitate outdoor este reprezentată de restaurantele de tip fast food: McDonald’s și KFC.
Bugetele de publicitate au fost calculate la tarifele-listă de publicitate (rate card) ale fiecărei companii de outdoor. Din aceste bugete NU au fost scăzute discounturile și gratuitățile acordate clienților.
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).
CITEȘTE: CEI MAI MARI INVESTITORI ÎN PUBLICITATEA RADIO ÎN SEMESTRUL I 2016