Campaniile de publicitate TV pentru brandurile deținute de Procter&Gamble au acumulat 37.838 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP) pe targetul comercial (18 – 49 de ani), în primul semestru din acest an. (Pe baza punctelor de audiență, clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.) Volumul de audiență al Procter&Gamble este mai mic cu 6,6% față de cel din aceeași perioadă a anului trecut. P&G este cel mai mare investitor în publicitate pe televiziune.
Pe locul secund în topul publicității TV se află Unilever, cu un volum de 31.742 GRP’30 pe targetul comercial, în scădere cu 23,3% față de primul semestru al anului 2013.
Treapta a treia este ocupată de Cosmote, cu un buget de 26.634 puncte de audiență, mai mare cu 38,8% față de 2013.
Alte companii cu bugete considerabile pe televiziune:
Reckitt Benckiser – 25.667 GRP’30 pe targetul comercial (creștere de 5,3%)
Studio Moderna – 25.401 GRP’30 pe targetul comercial (-17,9%)
Orange – 21.606 (-26,5%)
Beiersdorf – 19.025 (+33%)
Vodafone – 18.938 (+15%)
Ferrero România – 17.824 (+191%, cea mai mare creștere din top 10 multinaționale)
Heineken – 17.286 (+11,7%)
În clasamentul celor 20 de companii cu cele mai mari bugete de publicitate TV în primul semestru al acestui an, 12 au înregistrat creșteri de volume, iar 8 și-au redus vizibiltatea brandurilor pe micile ecrane.