Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cei mai mari consumatori de publicitate TV în primele trei luni ale anului 2014

Photoland_Corbis_42-21105825.jpg
La începutul fiecărui an, investițiile publicitare sunt mult mai reduse decât în cursul anului. Totuși, în primul trimestru din 2014 consumul a fost mai redus decât în aceeași perioadă a anului precedent. Multinaționalele au fost reținute în comenzi de publictate TV.

Campaniile de publicitate derulate pe televiziuni de compania Unilever au acumulat 21.839 puncte de audiență (GRP`30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), cu 3,9% mai puțin decât în primul trimestru al anului 2013. (Pe baza GRP-urilor, companiile cumpără timpi de publicitate de la televiziuni.) Unilever a fost cel mai mare mare client publicitar TV în perioada analizată.

Pe locul secund s-a plasat Procter & Gamble, cu 17.678 GRP’30 target comercial, în scădere cu 21% față de 2013.

Studio Moderna, firmă de teleshopping, a înregistrat o reducere a vizibilității pe TV cu 31,6%. Campaniile de promovare TV au acumulat 14.014 GRP’30 pe targetul comercial.

Alte companii ale căror branduri au beneficiat de campanii importante:

– Reckitt Benckiser: 13.422 GRP’30 (-4,2% față de 2013)

– Cosmote: 11.884 GRP’30 (+70,2%)

– Beiersdorf: 9.949 GRP’30 (+106%)

GlaxoSmithKline: 9.430 GRP’30(+2%)

– Heineken: 8.453 GRP’30 (+152,8%)

L'Oreal: 8.347 GRP’30 (-4%)

Mondelez România: 8.318 GRP’30 (-23,8%)

Nestlé: 8.055 GRP’30 (-19,3%)

(Toate audiențele de mai sus se referă la targetul comercial.)

Companiile de comunicații mobile Vodafone și Orange au început 2014 de pe poziții rezervate. Astfel, Vodafone a consumat 3.986 puncte de audiență (locul 27 în topul investitorilor publicitari), în timp ce Orange a acumulat 1.744 GRP’30 pe targetul comercial.

Citește și Pro TV S.A. și Intact Media Group dețin 60% din piața de publicitate TV în trimestrul I 2014

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii