Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cei mai mari consumatori de publicitate TV în primele două luni ale anului

marketing.jpg
Unilever, Procter&Gamble, Studio Moderna, Reckitt Benckiser și Kraft Foods au fost primele cinci companii care au acumulat cele mai mari volume de publicitate TV în intervalul 1 ianuarie – 28 februarie 2013. Consumul total de publicitate TV se situează la nivel celui de la începutul anului trecut.

Piața de publicitate TV a adunat în primele două luni ale acestui an un buget de 280.843 de puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Volumul se situează la nivelul anului trecut (o creștere nesemnificativă de 1,2%). Pe baza GRP-urilor clienții publicitari cumpără publicitate la televiziuni.

Compania Unilever a fost cel mai mare cumpărător de audiență TV, cu un buget de 16.203 GRP’30 (target comercial), mai mare cu 7,2% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pe următoarele locuri s-au plasat Procter&Gamble (14.837 GRP’30 – creștere de 7,2%), Studio Moderna (14.247 –  creștere de 53,2%), Reckitt Benckiser (8.040 – scădere de 6,9%) și Kraft Foods (6.56, creștere de 45,6% ) și Romtelecom (6.195 – creștere de 436%).

De remarcat că primii 50 de clienți cu cele mai mari volume de audiență pentru reclamale comandate au strâns 195.672 GRP’30 pe targetul comercial, reprezentând 69,6% din totalul de audiență TV. De asemenea, bugetul celor 50 de „fruntași” din acest an se situează la același nivel cu volumul consumat de cei 50 înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut (o creștere de doar 1,8%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii