Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cei mai mari consumatori de publicitate TV în 2015

Dintre primele 50 de companii multinaționale care investesc cele mai mari bugete de publicitate în televiziune, doar 16 și-au redus ori și-au menținut volumele la nivelul anului precedent. Majoritatea a câștigat audiență, semn că bugetele de promovare s-au dezghețat în acest an.
Televiziune

Compania Telekom România este liderul consumului de publicitate TV, în perioada 1 ianuarie – 15 decembrie 2015. Campaniile de publicitate derulate de Telekom România au acumulat un volum de 102.719 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani).

Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni cu prețuri rezultate din negocierile cu stațiile TV (Cost Per Point – CPP).

Telekom România este singurul investitor pe TV al cărui buget de audiență depășește pragul de 100.000 de GRP’30. Și în 2014, deși brandul s-a lansat în septembrie, Telekom s-a situat în fruntea topului investitorilor în publicitatea TV. Consumul mare de reclame pentru Telekom se explică prin încercarea de a câștiga cotă de piață într-un domeniu foarte concurențial.

Pe locul secund în topul consumatorilor de publicitate TV se plasează Procter & Gamble, cu un volum de 71.438 GRP’30 pe targetul comercial. Bugetul este mai mic cu 11,9% față de cel din aceeași perioadă a anului 2014.

Locul al treilea este ocupat de Orange România, cu 63.073 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 4,2% față de 2014.

Companii care și-au crescut expunerea reclamelor pe televiziune în perioada 11 ianuarie – 15 decembrie 2015: Unilever (24%), Reckitt Benckiser (7,8%), GlaxoSmithKline (13% – din martie a încheiat procesul de achiziție a companiei Novartis), Beiersdorf (7%), Coca-Cola Company (18,8%), Ferrero România (9%), Nestlé (15,3%) și Terapia SA (42,5%).

De remarcat campaniile derulate de compania farmaceutică Zdrovit care au acumulat 25.308 GRP’30 pe targetul comercial. Până în 2014, Zdrovit s-a remarcat prin bugetele de publicitate investite în piața radio, fiind lider detașat în acest domeniu. Începând din acest an, companie farmaceutică ce deține, printre altele, brandurile Anticârcel, Bilomag Forte, ColonProtect și Supramax articulații, se înscrie în „clubul select” al marilor investitori în publicitatea TV.

Firme care și-au redus promovarea brandurilor pe televiziune în 2015: Vodafone (-6,3%), L’Oreal (-7%), Studio Moderna (-31,4%), Mondelez România (-14%), Johnson & Johnson (-16,8%) și Colgate Palmolive (-25,6%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii