Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cei mai mari consumatori de publicitate pe cele patru canale de știri

televiziune_96154400.jpg
Volumul de audiență livrat clienților publicitari de nișa televiziunilor de știri a crescut cu 4% în primele nouă luni ale acestui an față de aceeași perioadă a anului trecut. Antena 3 a fost cel mai mare furnizor de audiență, dar volumul său s-a redus cu 11,3% pe targetul comercial față de 2012. Publicitatea la România TV a explodat cu 157,4%.

În primele nouă luni ale acestui an, cele patru canale de știri – Antena 3, România TV, B1 TV și Realitatea TV – au livrat 132.693 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), cu 4,4% mai mult decât în 2012. (Pe baza punctelor de audiență – Gross Rating Points, clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.)

Pentru campaniile difuzate, Antena 3 a furnizat un volum de 57.815 GRP’30pe targetul comercial, cu 11,3% mai mic decât cel din 2012. (Au fost eliminate barterele din grupul Intact.) Cel mai mare client publicitar pe Antena 3 a fost Unilever, cu 4.855 GRP’30pe targetul comercial. Volumul de audiență a fost cu 17,6% mai mare față de cel de anul precedent. Pe următoarele locuri s-au plasat: Health Adviser (2.558 GRP’30), Procter&Gamble (2.124), GlaxoSmithKline (2.071) și Vodafone (1.612). Health Adviser și-a redus bugetul cu 37,1% pe targetul comercial, în timp ce Vodafone a consumat în acest an un volum important față de anul trecut (53 GRP). Și GlaxoSmithKline a comandat în acest an spoturi față de anul trecut, când a lipsit. De remarcat consumul redus al operatorilor Cosmote și Orange pe Antena 3: 898, respectiv 779 GRP’30 petargetul comercial.

România TV a livrat 31.386 puncte de audiență (target comercial), cu 157,4% mai mult decât în 2012. Cei mai importanți consumatori de reclamă la canalul deputatului Sebastian Ghiță au fost: Studio Moderna (2.777 GRP’30target comercial), Unilever (2.068), Rewe (1.126), Heineken (807), Kraft Foods (794) și GlaxoSmithKline (790).

Canalul B1 TV a înregistrat 25.369 puncte de audiență pe targetul comercial, cu 51,1% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Clienții care au consumat cele mai mari bugete de audiență au fost: Reckitt Benckiser (1.970 GRP’30target coemrcial), Studio Moderna (1.877), Kraft Foods (791), Henkel (643) și Bergenbier S.A. (619).

Volumul de publicitate la Realitatea TV s-a redus cu 44,9% față de primele nouă luni ale anului 2012. A livrat 18.123 GRP’30 pe targetul comercial. Cei mai mari consumatori de publicitate au fost: Studio Moderna (2.218 GRP’30), Telemarketing (1.994), Reckitt Benckiser (1.359), Kraft Foods (683), Heineken (649) și Telestore International (619). Procter&Gamble nu a consumat publicitate pe această stație.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii