FacebookTwitterLinkedIn

Volumul de publicitate acumulat de clienții publicitari pe piața TV, în perioada 1 ianuarie – 15 decembrie 2013, a fost de  1.723.879 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP’30 pe targetul comercial, urban, 18 – 49 de ani). Bugetul este cu 7,4% mai mare decât în anul 2012. (Pe baza punctelor de audiență, clienții cumpără timpi de reclame la televiziuni.) Monitorizarea „Forbes România” a luat în calcul companiile care au consumat peste 100 de puncte de audiență și a eliminat barterele TV.

Campaniile de publicitate derulate de Procter&Gamble au strâns 85.903 GRP’30 pe targetul comercial, cu 13,5% mai mult decât în aceeați perioadă a anului 2012. Și în 2013, Procter&Gamble este liderul publicității TV.

Pe locul secund în topul celor mai mari comsumatori de reclame TV se află Orange, cu 68.648 GRP’30, care a înregistat un volum aproape egal cu cel din anul precedent (creștere de 2,4%).

Cea de-a treia treaptă a „podiumului” este ocupată de Unilever cu 68.533 puncte de audiență (creștere de 15,4% față de 2012).

Topul 10 este completat de Vodafone (57.425 GRP’30 target comercial), Reckitt Benckiser (48.413), Studio Moderna (43.836), Cosmote (41.200), Henkel (38.052), GlaxoSmithKline (34.577) și L’Oreal (33.415).

Dintre cei 10 clienți care ocupă pozițiile fruntașe în promovarea pe TV, cinci au înregistrat creșteri ale volumelor de audiență cu două cifre procentuale față de anul 2012: Procter&Gamble, Unilever, Vodafone (14%), Henkel (43,2%) și GlaxoSmithKline (38,1%). Două companii au avut creșteri cu o singură cifră procentuală: Orange și L’Oreal (4,9%).

Două firme au înregistrat scăderi cu două cifre procentuale: Studio Moderna (-11,4%) și Cosmote (-15,3%). Audiența campaniilor comandate de Reckitt Benckiser a scăzut în 2013 cu 3,5%.

Cei 10 „elefanți” ai publicității TV au acumulat un buget de audiență mai mare cu 7,4% decât în 2012. Bugetul cumulat al celor 10 investitori reprezintă 30,1% din totalul publicității TV consumate în 2013, în România.

Pe de altă parte, au fost companii care au consumat publicitate TV în creștere cu trei cifre procentuale față de anul precedent: Rewe, operatorul lanțurilor de supermaket Penny Market și Billa, cu o creștere de 357,4%, Dante International (223,6%), firma care deține magazinul online eMAG, Flanco (134,5%), Mercador (244,6%) și Real Hypermarket (128,5%).

Creșterea vizibilității majorității clienților publicitari se explică prin prețurile mici de publicitate practicate de televiziuni (cu excepția Pro TV) și a ofertei mari de stații de televiziuni din România.