Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cei mai mari clienți publicitari ai pieței de radio, în 2014

Volumul brut de publicitate (rate card), consumat în 2014, pe piața de radio (8 rețele), a fost mai mare cu 50% față de cel din anul precedent. Creșterea se datorează „dezlănțurii” companiei farmaceutice Zdrovit pe frecvențele radio.
radio_bun.jpg

Anul trecut, au fost difuzate 522.784 de spoturi publicitare radio, în valoare totală de 176.217.787 euro, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Monitorizarea a fost făcută pe cele mai mari 8 rețele de radio, iar bugetul exprimat în euro a fost calculat pe baza tarifelor-listă (rate card) pentru fiecare stație în parte. (Nu au fost scăzute discounturile și gratuitățile acordate de radiouri.)

Numărul de spoturi este mai mare cu 35% față de 2013, iar volumul brut de publicitate s-a majorat cu 50%. Aceste creșteri se datorează campaniilor de promovare ale firmei Zdrovit, care a înregistrat un volum brut de 44.727.457 euro (rate card). Zdrovit are în portofoliu brandurile Anticârcel®, Bilomag FORTE®, ColonProtect și SUPRAMAX®. În topul clienților publicitari, pe baza bugetelor calculate la rate card, Zdrovit se detașează net de restul investitorilor. În portofoliul Zdrovit există peste 150 de produse comercializate în punte farmaceutice & lanțuri IKA și aproximativ 25 dintre acestea sunt branduri de sine stătătoare și comunicate către targeturi aferente. 

O surpriză în clasamentul investitorilor este Metro Cash&Carry, care ocupă locul secund cu un buget consumat de 6,61 milioane euro (rate card). În anii trecuți, Metro Cash&Carry se afla în top 15, dar nu pe locurile fruntașe. De asemenea, este de remarcat prezența magazinului online eMAG pe locul 4, cu un volum brut de 4,5 milioane de euro (rate card).

În top 15 cei mai mari investitori din 2014 mai figurează 5 rețele de retail alimentar, două lanțuri de magazine de bricolaj (Baumax și Dedeman), trei operatori de telefoniei mobilă (Orange, Vodafone și Telekom) și două magazine de IT&C și electrocasnice (Flanco și Altex).

Configurația clasamentul arată că radioul este un „bun prieten” pentru rețelele de retail, care profită de impactul reclamelor pentru diverse promoții și oferte.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii