FacebookTwitterLinkedIn

Șantierul naval Damen Shipyards din Mangalia este implicat în prezent în zece proiecte de construcții navale, inclusiv pentru o navă de explorare offshore, ce va fi livrată unui client de primă talie internațională.

Alte proiecte în derulare includ: construirea a două nave cargo Roll-on/Roll-off (pentru transportul încărcăturilor pe roți-tiruri, camioane etc), construirea a patru nave tanker pentru transportul produselor chimice ce tocmai ce au fost livrate cu succes, construcția a două nave suport spărgătoare de gheață, modernizarea și retehnologizarea unui spărgător de gheață și a unei nave suport, precum și activități de reparații curente nave de la clienți naționali și internaționali.

“Ne bucură să contribuim la continuarea unor proiecte industriale de impact din România. Șantierul naval de la Mangalia are zeci de ani de tradiție și este printre cele mai mari la nivel european, jucând un rol important atât la nivel internațional, pe segmentul industriei navale, cât și la nivel local, prin impactul pe care-l are pe piața forței de muncă, în exporturi și în ecosistemul industriei grele românești”, a declarat Bogdan Neacșu, director general CEC Bank

Șantierul din Mangalia, cunoscut inițial ca Șantierul Naval 2 Mai și-a demarat activitatea în 1976. Din 1997 și până în 2017, a fost controlat de către Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A.

În iulie 2018, controlul operațional al șantierului din Mangalia a fost preluat de către Grupul Damen, în cadrul unui joint-venture în care Statul Român deține 51% și grupul olandez Damen Shipyards – 49%. Grupul Damen mai deține un șantier in Romania, la Galați, încă din anul 1998.