Cautare




, Contributor

Orologerie de lux |
|

Ceasuri pentru liderii planetei

Kalust Zorik este un om fermecător de efervescent, care își folosește din plin acest talent când vorbește despre marca de ceasuri pe care o reprezintă, Kerbedanz. Casa realizează piese unice, decorate cu diamante și adevărate basoreliefuri în metal prețios, cu mecanisme complicate și o simbolistică încă și mai complexă. Nu poți trece pe lângă ele fără să nu le remarci. Și nu poți trece pe lângă Kalust fără să nu legi un dialog care se dovedește încă de la început instructiv și în același timp spumos. Omul și ceasurile sale sunt în egală măsură memorabili.
Kerbedanz Team

Când ne-am cunoscut, mi-ai spus că știi multe despre România. Când ai vizitat țara mea și ce amintiri te leagă de ea?

Prima oară am fost în România în 1999. A fost o experiență extraordinară să văd locurile unde a trăit la început de secol XX bunicul meu. Tot extraordinar a fost să întâlnesc mulți oameni deschiși, cultivați și foarte calzi.

Ce știi despre piața de lux românească?

Nu știu totul despre piața de lux din România, dar, din ceea ce am văzut, oamenii au gusturi foarte bune, iar printre interesele lor se numără și mecanismele.

Hai să le spunem cititorilor ce anume face ca brandul Kerbedanz să fie unic în lumea orologeră.

Kerbedanz aduce creații exclusiviste și inovatoare, încărcate de simboluri și legende, pentru a reflecta personalitatea și aspirațiile proprietarilor.

Compania este tânără; aș vrea totuși să aflu mai multe despre povestea ei și despre echipa care lucrează aici.

Dl Kerbedanz și cu mine am fondat compania în 2011. Pentru a servi cum se cuvine clientela, am creat o întreprindere integrată, care dispune de toate competențele. Echipa este compusă din 42 de oameni, între care se află patru designeri angajați, doi maeștri orologeri, trei specialiști în asamblare, trei în emailare, doi gravori, un incrustator de pietre prețioase. Avem, de asemenea, facilitățile necesare pentru a ne manufactura singuri cadranele și carcasele.

Kerbedanz a reușit foarte rapid să-și câștige faima, fiind considerat un brand pentru oamenii cei mai puternici și influenți ai lumii. Una dintre creațiile voastre se află în posesia papei Francisc, care a primit-o în dar. Spune-mi mai multe, te rog, despre tipul de clientelă căreia se adresează marca.

Noi spunem despre clientela noastră că este compusă din personalitățile cele mai importante (MIP, Most Important Personalities). Șaptesprezece conducători
de stat din lumea întreagă posedă creații de-ale noastre. Sanctitatea Sa Papa Francisc a decis ca modelul său, Rosslin, să fie expus la Muzeul Vatican.

Un lucru care îmi place foarte mult la creațiile voastre este că ele omagiază diverse culturi, de la cea celtă la cea rusă, americană, kazahă și așa mai departe. Nu sunt doar niște ceasuri de lux ca atâtea altele, ci capodopere cu o simbolistică foarte bogată.

Simbolurile și legendele care reflectă interesele și viziunea asupra vieții a acestor personalități despre care am vorbit creează o legătură privilegiată între feluritele tradiții și posesorii ceasurilor. Aceste legături culturale constituie factorul care diferențiază brandul Kerbedanz de restul mărcilor.

Trăiești în Neuchâtel, unde se află sediul companiei, fiind un membru foarte activ al comunității armene locale. Când găsești timp pentru toate?

Eu sunt foarte activ în lumea orologeră; am fondat Watchmaking Marketing Symposium în urmă cu 23 de ani, am creat Watch Marketing Institute în Neuchâtel în urmă cu unsprezece ani și sunt coautor a zece cărți privitoare la marketingul din industria orologeră. Cred că armenii sunt foarte bine integrați în societate și au muncit din greu pentru a crea o lume mai bună.

Când antreprenorii și artizanii armeni își pun laolaltă talentele pentru a fonda un brand de calitate, ceea ce rezultă este aproape fără excepție un brand de lux. Cum se explică asta?

Ține de tradiția noastră seculară în domeniul giuvaiergeriei rafinate, de pasiunea pentru munca de înaltă calitate și de dorința de a înțelege nevoile clientelei.

Ce înseamnă la Kerbedanz nivelul cel mai înalt de lux?

Înseamnă sensul, rostul pe care îl încorporăm în ceas. Înțelegerea și abordarea simbolurilor ascunse creează o poveste pentru posesor, iar această tălmăcire a elementelor ermetice constituie baza luxului.

Unul dintre modelele voastre de referință, Maximus, expune cel mai mare tourbillon din lume. De ce continuă să fascineze această complicație la mai bine de două secole de când a fost creată? De ce crezi că rămâne atât de iubită?

Ceasul este o expresie de natură astronomică. Tourbillonul plasează balansierul și arcul spiral într-o cușcă ce se învârte, modificând poziția elementelor regulatoare pentru a compensa erorile generate de acțiunea forței gravitaționale, a construcției neconcentrice a arcului și a punctului de joncțiune. În industria orologeră, mărirea unor componente nu înseamnă doar augmentarea dimensiunilor lor. Totul trebuie reinventat, recalculat. Suntem în așteptarea a două patente folosite pentru această piesă superbă.

Care dintre ceasurile Kerbedanz este cel mai complicat?

Cel mai complicat este modelul Quintum, ceasul celor cinci elemente fundamentale. Are tourbillon, repetiție la minut, iar simbolurile elementelor sunt animate. Acestea sunt apa (poziția nord), reprezentată de țestoasa pe care se încolăcește șarpele, metalul (vest), simbolizat de tigrul astral, focul (sud), redat sub forma phoenixului chinezesc roșu, pădurea (est), exprimată sub forma dragonului și, în cele din urmă, pământul (centru), cu imaginea lui, unicornul (Qi-Lin), un fel de himeră. Aceste cinci elemente sunt fundamentale în reprezentarea cerului și constelațiilor în astrologia chineză.

Kerbedanz este un specialist al pieselor personalizate. Care a fost cea mai dificilă comandă venită din partea clienților?

Din punct de vedere tehnic, Quintum, desigur. Dacă mă gândesc la design, o sarcină complicată a fost cea dată de un client mexican, care a vrut ca în piesa lui să fie integrate zodia, simboluri ce trimit la originea sa și la atitudinea lui rock’n’roll și numele celor doi fii ai lui. Din toate acestea a trebuit să rezulte o creație ermetică.

La standul vostru de la marele târg de ceasuri și bijuterii Baselworld l-am urmărit pe unul dintre colegii tăi la lucru, aplicând minuțioase tehnici de gravură asupra carcasei unui ceas. E un lucru minunat să fii mereu încojurat de oameni atât de dăruiți. Care este talentul tău cel mai mare?

Acela de a ști unde să găsesc asemenea talente, făcându-le să ne împărtășească viziunea și să îndrăgească publicul pentru care lucrăm.

Cum arată o zi obișnuită de lucru pentru tine?

Zilele în care merg la birou încep devreme; organizez informările echipei și mă ocup de tot ce înseamnă interacțiune. Când călătoresc, sunt mereu deschis întâlnirilor cu oameni noi, cu parteneri și cu clienți. La finalul fiecărei zile sunt mai experimentat în ceea ce înseamnă comunicarea.

Pe care dintre ceasurile Kerbedanz le porți cel mai des?

Port modelele Rosslin și/sau Maximus.

Cât de importantă este pentru afacerea ta menținerea unei legături personale cu colecționarii?

Aceste relații directe sau mediate de agenți reprezintă singura modalitate de a intra în legătură cu oamenii foarte importanți, la care e dificil de ajuns.

Cât de mult călătorești și care sunt piețele pe care le urmărești îndeaproape?

Fac cam două călătorii pe lună, ca urmare a legăturilor privilegiate pe care le am și pentru a menține viu interesul colecționarilor în cadrul întâlnirilor noastre. Statele Unite, China, Singapore, Hong Kong, Moscova, Thailanda sunt piețele cărora le acord o atenție specială.

În România când vei reveni?

Cu România am o legătură specială: istoria, prietenii și stilul de viață de aici sunt foarte importante pentru mine. Hai să punem laolaltă afacerile și distracția și să organizăm un eveniment în România. Imediat mă urc în avion.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii