Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Bunuri de consum |
|

Ceaiul nostru cel de toate zilele

Ceaiul este cel mai utilizat remediu naturist în sezonul rece de către români, arată un studiul calitativ realizat de compania Exact Cercetare & Consultanță în luna octombrie.
ceaiul

Ceaiul este preferat restului produselor aparținând categoriei (siropuri, tincturi, unguente & creme, vitamine & minerale etc) datorită rapidității de acțiune în unele cazuri (diuretice, laxative etc), ușurinței de preparare și consum, efectelor de calmare, gustului și aromei plăcute.

Gabriel Dobârceanu, coordonatorul studiului, a declarat: „Acest remediu este de regulă utilizat de către persoanele interesate de soluții simple și naturale, ce nu vin însoțite de efecte secundare ce pot pune în pericol organismul. Pentru participanții la studiu, ceaiul reprezintă alegerea sigură, corectă, raspunzând în acelasi timp și nevoii de relaxare”.

Părinții participanți la studiu sunt de părere că ceaiurile reprezintă unul dintre cele mai sigure moduri de a proteja copiii și de a-i feri de diverse afecțiuni, fără a-i expune tratamentelor alopate.

În cele mai multe cazuri, ceaiul este consumat în fiecare zi

Ca remediu ce poate fi consumat atât acasă, cât și la serviciu ori în spațiile destinate recreării (cafenele, baruri, restaurante), rolurile ceaiului pot fi multiple: de la înlocuitor al cafelei (ceai negru, ceai verde), la cel de hidratare (consumat pe parcursul zilei în loc de apă), ajutor rapid (ceaiurile diuretice/ laxative), remediu în prevenirea ori tratarea unor afecțiuni (echinaceea, hepatice etc) sau ca element de relaxare, fie alături de prieteni și cunoștinte, fie seara, pentru un somn liniștit.

Ceaiul este consumat atât la plic, cât și în varianta vrac. Prima categorie este apreciată pentru ușurința de utilizare, în timp ce cea de-a doua pentru concentrația mai mare de substanță activă.

VEZI DE CE ȘEFA CNA NU-ȘI DĂ DEMISIA!

Cine sunt principalii consumatori de ceai

Pe lânga persoanele obișnuite să trateze cu ajutorul plantelor afecțiunile mai puțin complicate, consumatoare de ceai mai sunt și:

• Persoanele cu un stil de viață sănătos și care evită produsele considerate periculoase pentru organism;

• Persoanele care acordă o importanță majoră prevenirii și tratării oricărei afecțiuni prin mijloace naturale, sigure, lipsite de efecte secundare;

• Persoanele care cred în tratamentele neconvenționale: acupunctura, reflexoterapie, energoterapie, etc;

• Persoanele care au un ritm de viata alert și care caută să se relaxeze prin mijloace la îndemână în puținele momente ramase libere.

Achiziția ceaiului – obiceiurile românilor

Pentru cumpărătorii de ceai obișnuit, prețul nu reprezintă un criteriu relevant, ținând cont de diferențele mici de preț.

Marca este importantă, însă de multe ori primează experiența anterioară avută cu produsul. Referindu-ne la cantitățile achiziționate, cel mai des se optează pentru câteva cutii de sortimente diferite, care să răspundă mai multor afecțiuni sau nevoi.

Referitor la modalitatea de ambalare, ceaiul la plic este asociat cu ideea de plăcere și relaxare, în timp ce ceaiul vrac este perceput de consumatori ca având un rol preventiv sau curativ în tratarea diferitelor afecțiuni.

Studiul calitativ a fost realizat de Exact Cercetare și Consultanță prin intermediul a patru Focus Grupuri, la care au participat femei și bărbați cu vârste cuprinse între 35 și 59 de ani. Focus Grupurile au avut loc în București, în intervalul 20-23 octombrie 2015.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii