Cautare




, Editor Coordonator

Explorator. De vocație, om. De profesie, povestitor. www.georgianaciofoaia.ro

ForbesLife |
|

Ce vrăji au mai făcut fetele de la Naked?

Adelina Borțan și Raluca Cristea au început, acum un an și jumătate, primul laborator de PR specializat de la noi. Lifting pentru carieră, secrete ale backstage-ului de comunicare și vocabular al industriei hiperactive de PR. Atenție, articolul care urmează este presărat cu prinți, prințese și super-eroi!
DSC_0284

Cafeneaua zgomotoasă în care ne-am întâlnit avea atmosfera perfectă după o zi lungă de muncă și abia după ce mi-am luat la revedere de la fete mi-am dezmorțit realitatea: le cunoșteam de prea puțin timp ca să mă îndrăgostesc până peste cap de tot ceea ce mi-au „comunicat“. Și totuși, o făcusem deja.

În toamnă se împlinesc doi ani de când un vis al unor foste colege de facultate a prins contur. Raluca și Adelina au fost colege la SNSPA, dar s-au împrietenit la cozile pentru bursă de studiu. Tot aici vorbesc prima dată despre PR și despre cât de puțină practică se face în cadrul sistemului educațional din România. Își promit atunci să creeze „când vor fi mari“, o oportunitate pentru tineri asemeni lor.

După opt ani de lucru în televiziune și sute de campanii derulate pentru Prima TV, ocupându-se de imaginea multor persoane publice și a produselor media ale postului, Adelina hotărăște că a venit momentul să se gândească serios la antreprenoriat, ca o completare a pasiunii pentru comunicare și PR. A fost momentul în care a decis înfiinţarea NAKED PR împreună cu Raluca, jumătatea cu opt ani de background riguros în comunicare şi consultanţă de imagine, de la gestiunea relației cu jurnaliştii străini în cadrul Summitului NATO de la Bucureşti până la comunicare pentru Ministerului Comunicațiilor și campanii de PR pentru persoane publice.

Au crescut într-un an câți alții în șapte, exact ca în basmele pe care le cunoaștem atât de bine. Tocmai de aici le-a venit și ideea de promovare pentru sezonul cursurilor de primăvară: PR de poveste. Șapte săptămâni de cursuri de specializare afterwork, cu agende care te condiționează să ai contact direct cu industria de comunicare sau un minim ABC într-ale PR-ului. Și, pentru a face cât mai clar mesajul legat de importanța poveștilor coerente și amuzante în PR, fiecare dintre profesorii de la cursurile Naked apare, în vizualurile de prezentare, în postura unui erou de poveste, de la Elsa din Frozen până la Pocahontas, Cenușăreasa sau Mary Poppins.

Tonul vocii fiecareia dintre cele două fete frumoase din fața mea accelerează atunci când încep să-mi aștern întrebările despre Naked PR. „Copilul-Naked“ este 100% un proiect educațional, în care se livrează o experiență plină – de la profesorii care sunt aleși până la locul de desfășurare al cursurilor. Cum sună Palatul Noblesse gazdă pentru workshopurile de Fashion PR sau Casa Mărgărit pentru cele de PR 3.0?

Deschizând drumuri noi, Naked PR este și singura școală care are ceea ce fetele numesc „share factor“: o întâlnire la sfârșitul fiecărui curs din cele șapte, cu câte un invitat care confirmă și validează informațiile primite. O infuzie reală de know-how și experiență, venită ca o soluție extraordinară pentru participanți (până acum s-au perindat nume precum Andreea Esca, Carmen Șeitan, Amedeo Ene, Ovidiu Buta, Ana Morodan, Cristian Pantazi, Lucian Mândruţă, Radu Florescu și mulți alții).

Toate agendele cursurilor sunt special gândite în stilul „naked“ și până și headhunting-ul profesorilor se întâmplă în același mod: se cern profesioniștii, se aleg cei mai buni PR-iști și se cheamă la pupitru doar persoanele care au tocmai acel share-factor, acea dăruire de a împărți din experiența lor. Până acum, doar ca să subliniez ideea, au fost „pețiți“ profesioniști precum Vicki Nicola, Victor Kapra, Dan Cristea, Radu Magdin, Ileana Cecanu, Corina Vinţan, Mirela Bucovicean sau Ana Bucur.

Deja curioasă și intrigată, le-am descusut pe fete de o grămadă de informații în premieră: despre sesiunile de Naked Shorts, despre noile subiecte mai riguroase (precum comunicarea de criză), despre faptul că ele însele vor fi profesoarele celui mai nou curs din portofoliul Naked: PR pentru mărci personale.

Raluca și Adelina au creat Naked PR pentru a sublinia importanța comunicării disruptive, care poate fi sesizată încă din zona de naming. Întrebate ce fac la „Naked“ fetele au un singur răspuns. Educație. De care? Din cea mai bună! După un proiect spectaculos precum prima „Empowerment school“ din România, Raluca și Adelina au decis să-și înființeze propria agenție de PR, N Agency, unde își vor ancora toată experiența pentru comunicarea mărcilor personale și pentru comunicarea delicată a start-upurilor.

Antreprenoare ca spirit, consideră amândouă că este esențial-ți placă ceea ce faci, în orice domeniu, cu precădere în PR unde implicarea și cantitatea de energie dăruită este imensă. Tocmai de aceea, împreună cu Antz Communications, au făcut un studiu care să le clarifice trendurile din piață. Concluzia? Tot mai mulți specialiști pleacă din multinaționale pentru a se îndrepta spre miniprenoriat, antreprenoriat sau freelancing. Visul lor este să comunice pentru acești oameni spectaculoși, cu mărci personale puternice, care construiesc business-uri sub mantra vocației.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii