Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Sănătate |
|

Ce vorbesc românii în online despre rețelele farmaceutice?

Dacă de regulă concursurile desfășurate pe conturile de Facebook ale brandurilor reprezintă principalul generator de conversații, se constată că efecte similare pot declanșa și campaniile de comunicare nou-lansate.
farmaceutice

În intervalul 15 noiembrie – 17 decembrie 2014, Catena se distinge ca cel mai comentat lanț farmaceutic (820 mențiuni), deopotrivă prin concursul ce are ca premiu un laptop și campania de comunicare aflată în derulare.

În cazul Catena, comunicarea este menținută în proporție de 67% de către consumatori. Dintre aceștia, 20% au percepții negative în ceea ce privește campania de comunicare ce vizează regiunile istorice ale țării, reducerile comunicate ori adaosurile practicate de retailerul farmaceutic. Restul de 80% vin cu aprecieri pozitive vis-à-vis de campania mai sus amintită, personalul din farmacii, reducerile de preț, ofertele și produsele oferite. În plus, laptopul pus în joc de Catena pe pagina sa de Facebook a stârnit interesul onlinerilor, cu atât mai mult cu cât perioada de desfășurare a concursului se referă la cea premergătoare Crăciunului.

Stefan Andrei, Marketing Manager Exact Cercetare si Consultanta„Aspectele negative pot fi analizate prin intermediul unui instrument de evaluare a satifacției consumatorului, găsind astfel calea potrivită pentru gestionarea acestora într-un sistem de customer relationship management”, consideră Ștefan Andrei (foto), Marketing Manager Exact Cercetare și Consultanță.

Catena și-a menținut între 15 noiembrie – 17 decembrie 2014 trendul indentificat în ultimul interval de timp analizat (24 septembrie-7 octombrie 2014), comunicarea acoperind recomandări de produse, reduceri, prețuri promoționale și concursuri.

La rândul său, rețeaua Dona numără în intervalul monitorizat aproape 300 de mențiuni, dintre care 82% aparțin consumatorilor. Aceștia sunt atrași mai ales de cele 4 concursuri cu premii: „Zâmbet pentru zâmbet”, „Grijă pentru grijă”, „365 de zile zâmbitoare” și concursul Cavit. Primesc foarte bine de asemenea și mesajele emoționale ale brandului, împărtășind lucrurile care îi fac fericiți ori idei de cadouri pe care le vor oferi cu ocazia sărbătorilor iernii.

Ca și în cazul Catena, Dona continuă trendul identificat în toamnă (mesaje referitoare la concursuri și recomandări de produse), venind în plus cu postări referitoare la reduceri și promoții, sfaturi de sănătate (remedii naturiste etc) și comentarii menite să strângă legătura emoțională cu fanii paginii.

Rețeaua Sensiblu se bucură de 290 de mențiuni în cele 4 săptămâni monitorizate, dintre acestea 92% aparținând consumatorilor. Concursul „Superstiții de Sfântul Andrei” strânge 65% din totalul acestora, comentariile reprezentând răspunsuri la întrebarea lansată în cadrul concursului, ale cărui premii constă în produse cosmetice. Restul mesajelor înregistrate reprezintă aprecieri ale publicului cu privire la produse din zona cosmeticelor.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii