Cautare




, Contributor

IT |
|

Ce spune Teamnet, dezvoltatorul softului de localizare a apelurilor la 112, despre accidentul aviatic din Munții Apuseni

accident.jpg
,,Teamnet nu a primit niciun fel de solicitare din partea beneficiarilor care să facă referire la probleme de funcţionare a sistemelor. În această situaţie, din punctul nostru de vedere, acestea au funcţionat corect”, declară reprezentanții producătorului de software, în legătură cu accidentul aviatic ce a avut loc marți și în urma căruia pilotul Adrian Iovan și-a pierdut viața.

Teamnet este compania care a dezvoltat și furnizat către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) ”Sistemului integrat pentru serviciul de urgență” care permite localizarea apelurilor către 112 și dezvoltatorul proiectului “Centrul de coordonare SAR” dezvoltat pentru ROMATSA.

“În cadru ’Sistemului integrat pentru serviciul de urgență’, aplicaţia de tip Geographical Information System (GIS) poziţionează pe hartă apelurile iniţiate de pe telefoanele mobile folosind informaţiile transmise de către operatorii de telefonie mobilă. Pe hartă se vizualizază o formă geometrică ce reprezintă celula sau sectorul de celulă din care a fost iniţiat apelul. Timpul de localizare a apelulului şi deci de identificare a celulei din care a fost iniţiat apelul este de aproximativ 5 secunde”, transmite Teamnet.

Accidentul aviatic în care pilotul de Adrian Iovan și o studentă la medicină și-au pierdut viața a fost anunțat la 112, la ora 16.16, dar găsirea epavei și a pasagerilor a durat mai bine de șase ore.

Dezvoltatorul aplicației GIS explică faptul că localizarea unui apelant are o precizie ridicată în zonele dens populate datorită numărului foarte mare de antene. În zone puţin sau deloc populate cum este cazul acestei situaţii, antenele se găsesc la distanţe de până la 30 de kilometri iar suprafaţa în care este localizat apelantul este direct proporţională.

,,Gestionarea situaţiilor speciale, aşa cum este evenimentul din 20 ianuarie, revine în atribuţia autorităţilor competente conform procedurilor specifice. Teamnet nu a primit niciun fel de solicitare din partea beneficiarilor care să facă referire la probleme de funcţionare a sistemelor. În această situaţie, din punctul nostru de vedere, acestea au funcţionat corect”, au mai declarat reprezentanții producătorului de software.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii