FacebookTwitterLinkedIn

Pentru Florin Pogonaru, preşedintele Asociaţiei Oamenilor de Afaceri, una dintre priorităţi este regândirea modelului românesc de afaceri orientat către export. Acesta a creat până acum o „economie a buncărelor”, care a determinat o creştere economică fără creşterea standardului de viaţă. „Trebuie încurajat nu doar consumul de produse româneşti, ci şi subcontractarea cu firme româneşti”, a spus Pogonaru în cadrul Romanian Business Leaders Summit. El a adăugat că România este „între Ungaria şi Ucraina ca mediu de afaceri, două exemple proaste”.

Vezi aici ce afaceri controlează familia Pogonaru

Pentru Măriuca Talpeş, cofondator Softwin, educaţia este prioritară, iar firmele trebuie să comunice cu şcoala, mai ales cu cele profesionale, care nu ştiu în acest moment de ce profesii are nevoie mediul de business. Mihai Marcu, preşedintele MedLife, consideră că antreprenorii trebuie încurajaţi să nu se mai teamă de eşec, pe de o parte, iar de cealaltă parte, trebuie să li se ofere exemplul unei strategii macro. „In lipsa acesteia, va continua tendinţa de a face afaceri simple, de tip coafor, pentru că nu există o agendă a priorităţilor României, a domeniilor în care e nevoie de ei”, spune el.