Cautare




, Redactor

Reporter în căutare de oameni și povești.

CORONAVIRUS |
|

Ce putem face astfel încât criza provocată de Coronavirus să nu distrugă afacerile mici

Din cauza pandemiei de Coronavirus, mii de organizații își închid birourile. Mulți proprietari de întreprinderi mici încearcă să-și dea seama ce impact va avea acest virus asupra sănătății afacerilor pe care le dețin. Este clar că COVID-19 afectează economiile, serviciile, turismul și industria ospitalității, având un impact major asupra afacerilor și persoanelor care nu au posibilitatea de a lucra de oriunde, doar cu ajutorul unei conexiuni la internet.
shutterstock_258518522

Există oameni destul de norocoși care, în aceste zile critice, pot lucra de acasă. Însă și ei își pun întrebări despre cum le poate fi mai bine, ținând cont de restricțiile în care își desfășoară activitatea. Lisa Curtis, fondatoarea unui start-up în domeniul alimentar, din SUA, a stat de vorbă pentru Forbes cu aproape 50 de proprietari de business-uri și a pus cap la cap cele mai bune sfaturi despre cum putem face față acestei furtuni.

Îmbrățișează cutremurul 

„Embrace the Shake”, un discurs TED apărut inițial în 2013, a devenit din nou viral pe internet, datorită mesajului său convingător despre cum să folosești limitările care ți-au fost impuse astfel încât să obții soluții creative. Lisa Curtis și-a rugat toți angajații să urmărească videoclipul  și să-și împărtășească ideile despre cum pot trece împreună peste criza provocată COVID-19. Una dintre ele a fost îmbunătățirea comerțului electronic. Chiar dacă pentru unele companii de retail acest lucru reprezintă o mare provocare, în situația de față o astfel de reorientare ar putea fi benefică.

Dă-i întâlnire consumatorului acolo unde se află el

Trebuie să ne cu întâlnim consumatorii acolo unde sunt, iar în momentul de față, aceștia navighează mai mult decât de obicei pe internet și pe rețelele de socializare. Acest lucru presupune ca afacerile să-și concentreze toată energia înspre marketing-ul digital și să-și adapteze mesajele. Consumatorii au nevoie de conținut util și ușor de înțeles. Este esențial ca întreprinderile mici să fie autentice în relația cu clienții, să le înțeleagă nevoile și să le răspundă într-un mod cât mai sincer și cât mai puțin oportunist.

Ține legătura cu anjajații tăi și ai grijă de ei

Este ușor ca distanțarea socială să se transforme în izolare socială. Deși mulți dintre noi avem zile când nu ne dorim să mergem la birou, acesta este adesea un loc unde ne creăm legături sociale. Este greu să păstrezi același sentiment de legătură prin videoconferință, astfel încât companiile trebuie să devină creative. Un director general al unei companii de ciocolată a constatat că videoconferințele regulate au fost esențiale pentru a încuraja discuțiile între colegi, așa cum se întâmplă în mod firesc în pauzele de la birou. Lisa Curtis a obervat pe propria piele că reuniunile video zilnice de douăzeci de minute, în care fieacare să povestească cum se simte, sunt o modalitate excelentă prin care echipa să se simtă conectată.

Fă o reducere rapidă a cheltuielilor

Știm cu toții că „numerarul este regele”. În aceste vremuri tulburi, este chiar mai important ca niciodată. Din păcate, mulți proprietari de întreprinderi mici au dubii despre modul în care ar trebui să plătească salariile în săptămânile următoare. Multe companii fac deja restructurări, astfel încât să supreaviețuiască în următoarele trei luni. Măsurile luate de fiecare în parte sunt variate: renunțarea la spațiile de birouri, înghețarea angajărilor, reducerea salariilor, concedii, cheltuieli pentru marketing controlate și renegocierea contractelor de muncă. Ultimul lucru pe care orice CEO și-l dorește este reducerea numărului de angajați.

Gândește-te la următorii trei ani 

Deși este important să păstrăm ceva cash, este, de asemenea, esențial să ne gândim la cum să stimulăm creșterea pe termen lung, dată fiind noua realitate. Deși este dificil de prevăzut, Lisa Curtis spune că modelează evoluția următorilor trei ani, pentru a se asigura că are atât echipă, cât și resurse astfel încât să supraviețuiască, indiferent de ce va aduce viitorul. Această pandemie ne pune la încercare toate sistemele. Deși situația este dificilă, este deja clar că întreprinderile care pot face față acestei furtuni, vor fi pregătite pentru un viitor de mare succes. Afacerile mici reprezintă un motor major al locurilor de muncă și al creșterii economice. Capacitatea micilor proprietari de a naviga prin această pandemie va avea implicații majore în ceea ce privește redresarea economică globală.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii