FacebookTwitterLinkedIn

Pro TV își păstrează poziția de lider confortabil pe piața TV, audiența sa fiind mai mare cu 72.000 de persoane față de aceeași perioadă a anului trecut. Este cel mai mare câștig de audiență înregistrat de o televiziune, în intervalul analizat.

Cei care „cântă prohodul” liderului, luând în calcul plecările unor vedete și a unor oameni din managementul stație către trustul concurent Intact, mai au multă vreme de așteptat. (Au mai plecat vedete de la Pro TV în decursul anilor și audiența sa nu s-a clătinat.) Pro TV nu va pierde așa de ușor primul loc în sondajele de audiență. Există o „armată de telespectatori” (așa-numita „Generația Pro”, formată încă de la lansarea televiziunii, la mijlocul anilor ‘90) care continuă și acum să „voteze” cu Pro TV pe telecomandă. Cred că va trebui să așteptăm ca această generație să iasă de pe „scena vieții” pentru ca Pro TV să-și piardă telespectatorii.

În același timp, ar trebui să apară o „generație de Antene”, astfel încât Antena 1 să treacă în fruntea Pro TV. De asemenea, Antena 1 ar trebui să facă investiții masive în programe pentru a câștiga punctele de audiență care o despart de Pro TV. Pentru că ecartul este foarte mare. În perioada amintită, Antena 1 a înregistrat o audiență medie de 495.000 de telespectatori pe minut, la nivelul aceluiași interval din 2013.

Kanal D a suferit cea mai mare pierdere de audiență dintre marile televiziuni: 97.000 de telespectatori față de anul trecut. Este un semn că „Suleyman Magnificul”, programul-locomotivă al Kanal D, a început să obosească. Audiența medie în prime-time a televiziunii turcilor de la Dogan a fost de 358.000 de telespectatori pe minut.

Antena 3 este a patra televiziune în urban (prime-time) cu o medie de 337.000 de orășeni pe minut (reamintim, 1 ianuarie – 20 aprilie a.c.). Este liderul detașat al nișei televiziunilor de știri, audiența sa fiind mai mare cu 15.000 de persoane față de anul trecut.

În spatele Antenei 3 se află Prima TV (203.000 telespectatori pe minut), Național TV (201.000) și Acasă TV (153.000).

Pe locul 8 în topul audienței se află România TV, cu o medie de 141.000 de telespectatori pe minut. Audiența televiziunii deputatului Sebastian Ghiță a câștigat 17.000 de orășeni față de 2013.

În schimb, canalul public TVR 1 a coborât pe locul 9 în topul audienței, cu o medie de 132.000 de telespectatori pe minut, în pierdere cu 34.000 de orășeni față de aceeași perioadă a anului 2013.

În „coasta” televiziunii publice se află B1 TV, cu o medie de 110.000 de telespectatori pe minut. A câștigat doar 6.000 de telespectatori față de 2013 (nesemnificativ!). Realitatea TV a câștigat 3.000 de persoane, ajungând la o medie de 73.000 de telespectatori pe minut, departe de vremurile în care la acest post băteau Vântul, Tatulici, Hurezeanu, Tănase și Dinescu.

În concluzie: televiziunile sunt la locul lor, iar românii sunt de nemișcat din fața televizoarelor.